کد خبر: ۳۰۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
«الکساندر لوکاشنکو» در واکنش به مداخله‌ در اوکراین و حمایت از عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور اروپایی تصریح کرد: ما در اوکراین سرباز و سلاح نداریم و شهروندان ما در اوکراین مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و این ممکن است ما را مجبور به انجام یک عملیات ویژه کند.
ناطقان: با گذشت چهار روز از عملیات در اوکراین، مقام‌های کرملین می‌گویند که همچنان آماده گفت‌گو با اوکراین در خصوص نگرانی‌های امنیتی روسیه هستند و در قبال آن، مقام‌های اوکراینی ظاهراً گفت‌وگو با مقام‌های روس را رد کرده‌اند و در این میان تلاش می‌کنند تا روسیه را از طریق تحریم‌ها و قطع دسترسی به سامانه بین بانکی سوئیفت در جامعه بین‌المللی منزوی کنند.

لحظه به لحظه با اوکراین؛ احتمال اقدام نظامی بلاروس در اوکراین




بخش یازدهم از تحولات لحظه به لحظه در اوکراین را می‌توانید در زیر دنبال کنید:




۱۲:۵۳ سرنگونی جنگنده‌های اوکراین

 شبکه متعلق به وزارت دفاع روسیه تصاویری از جنگنده‌های «میگ-۲۹» منهدم‌شده ارتش اوکراین در فرودگاه نظامی «ایوانو-فرانکیفسک» را منتشر کرد.

 

 

۱۲:۴۲ بریتانیا: رخدادهای اوکراین ممکن است آغاز پایان پوتین باشد

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس ضمن درخواست از روسیه برای خودداری از تشدید تنش‌ها در اوکراین گفت: «اگر پوتین همین حالا متوقف نشود، درگیری‌ها به کشورهای بالتیک، لهستان و مولداوی کشیده می‌شود».

وی در ارتباط با مذاکرات روسیه و اوکراین گفت: «اگر روس‌ها درباره مذاکرات جدی هستند، باید نیروهای خود را از اوکراین خارج کنند. آن‌چه هم‌اکنون در اوکراین رخ می‌دهد، ممکن است آغاز پایان پوتین باشد».

تراس در ادامه در خصوص جنگ اوکراین گفت: «من نگرانم که این درگیری بسیار خونین باشد و باید برای احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های خطرناک آماده باشیم. نیروهای اوکراینی همچنان با قدرت و شجاعت به مقاومت در برابر پیشروی روسیه ادامه می‌دهند».

این مقام بریتانیایی سپس تأکید کرد: «ما باید هر آنچه می‌توانیم برای حمایت از مقاومت اوکراین انجام دهیم و اولین نفراتی بودیم که سلاح‌های دفاعی ارائه کردیم».

تراس در ارتباط با تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت: «تحریم‌هایی که وضع شده بسیار قدرتمند است اما مشاهده تأثیرات آن زمان می‌برد. ما باید همین‌ حالا فداکاری کنیم و این هزینه‌ اقتصادی به همراه خواهد داشت. ما از تعیین سقف برای مقادیر گاز و نفتی که هفت کشور از روسیه وارد می‌کند، حمایت می کنیم».

 

۱۲:۴۷ اوکراین: ۳ هزار سرباز روس کشته شده است

رئیس ستاد ارتش اوکراین اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰ سرباز روسی کشته، بیش از ۲۰۰ اسیر، ۱۶ هواپیما سقوط کرده و ۱۰۲ تانک نیز منهدم شده است.

رئیس ستاد ارتش اوکراین همچنین گفته است که ده‌ها هواپیما، بالگرد و تانک روسی را منهدم کرده‌اند و روسیه ابتکار عمل خود را از دست داده است.

رئیس ستاد ارتش اوکراین همچنین در ادامه گفت: «متجاوزان روسی با بالگرد به زیرساخت‌های کشورمان ضربه می‌زنند و ما در حال مقابله با آنها هستیم».

۱۲:۳۰ کرملین:عملیات نظامی در جریان مذاکرات با اوکراین متوقف نمی‌شود

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تصریح کرد که به اوکراین هشدار داده‌اند که در جریان مذاکرات اوکراین و روسیه، عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین متوقف نخواهد شد.

وی در ارتباط با امتناع اوکراین از مذاکره با روسیه در بلاروس گفت: «این طرف اوکراینی بود که شهر گومل بلاروس را به عنوان محل مذاکرات انتخاب کرد». (جزئیات بیشتر)

۱۲:۲۵ موضع وزیر خارجه عراق درباره بحران اوکراین

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین