کد خبر: ۳۰۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
متخصصان در یک مطالعه تازه به بررسی مهمترین عوامل موثر بر افزایش خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان پرداختند.
ناطقان: بر اساس نظرسنجی از بیش از ۱.۱ میلیون مادر در سراسر جهان مشخص شد که خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان در بین زنانی که برای اولین بار مادر می‌شوند، مادران زیر ۲۵ سال و مادران دوقلو‌ها بیشتر است.

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا و دانشگاه جانز هاپکینز دریافتند مادران بالای ۴۰ سال که دارای دوقلو هستند در معرض بالاترین خطر از این حیث قرار دارند.

 اکثر مطالعات انجام گرفته در مورد افسردگی پس از زایمان محدود به یک منطقه کوچک بوده است. این مطالعه به پرسش‌هایی در مورد عوامل خطر افسردگی پس از زایمان در سراسر جهان پاسخ می‌دهد.

به گفته متخصصان، شناسایی بهتر عوامل خطرزا در بروز افسردگی پس از زایمان، به دلیل اثرات بالقوه‌ای که هم بر سلامت مادران و هم فرزندانشان دارد، حیاتی است. برای مثال زنان دو برابر مردان در طول دوره‌های باروری خود دچار افسردگی می‌شوند. زنان همچنین در معرض خطر فزاینده ابتلا به افسردگی شدید پس از زایمان هستند.

فرزندانِ زنانی که افسردگی پس از زایمان را تجربه می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی شدید و سایر اختلالات روانی هستند. داشتن مادری که افسردگی پس از زایمان را تجربه کرده با چالش‌های رشدی برای کودکان از جمله ضریب هوشی پایین‌تر و رشد کند گفتاری همراه است.

به گفته متخصصان، ضرورت دارد عوامل خطرزایی که زنان را در معرض آسیب قرار می‌دهد پیش از شروع بیماری و در این بازه زمانی آسیب پذیر شناسایی شود تا بتوان اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین