کد خبر: ۳۰۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
نخست وزیر استرالیا تایید کرد که کشورش بیش از چهار میلیون دلار را به عنوان کمک اولیه جهت حمایت نظامی از اوکراین در جنگ با روسیه برای آن کشور در نظر گرفته است.
ناطقان: به نقل از شبکه خبری اس. بی. اس استرالیا، اسکات موریسون با تایید پرداخت این مبلغ برای حمایت از اوکراین اظهار داشت: این چهار میلیون دلار در اختیار صندوق امانت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از تجهیزات نظامی غیر مرگبار و حمایت‌های دارویی اوکراین قرار خواهد گرفت.

جاش فرایدربرگ معاون حزب لیبرال استرالیا نیز اظهار داشت: جزییات کامل این بسته حمایتی از جمله کمک‌های تسلیحاتی بعد از نهایی شدن با متحدان ما در آمریکا و انگلیس اعلام خواهد شد.

وی به رادیو ای. بی. سی استرالیا گفت: بسته ما مانند بسته‌های جامع آمریکا یا انگلیس نیست اما کاری که ما می توانیم انجام دهیم، پیوستن به تلاش‌های بین‌المللی برای تحریم روسیه است.

استرالیا تاکنون تحریم‌هایی را علیه موسسات مالی روسیه و ممنوعیت سفر ولادیمر پوتین و برخی از اعضای شورای امنیت این کشور اعمال کرده است.

ملبورن مدعی شده که تحریم‌های اعمالی این کشور علیه مسکو، تاثیرهایی را بر روی اقتصاد این کشور بر جای گذاشته است.

معاون حزب لیبرال استرالیا با بیان اینکه این یک راز نیست که پوتین اندیشه‌هایی ورای اوکراین دارد، گفت: او کار خود را با اوکراین آغاز کرده ولی سوال این است که کشور بعدی کدام کشور است؟ این اولین درگیری بزرگ بین‌دولتی در اروپا از زمان شکست نازی‌ها است. این یک چالش مستقیم برای نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی است که برای بیش از ۷۰ سال زیربنای رونق اروپا بوده است.

همزمان بارنبی جویس معاون نخست وزیر استرالیا هم تصریح کرد: تهدید روسیه در خصوص استفاده از سلاح هسته‌ای باید جدی گرفته شود. ما امیدوار هستیم که پوتین از اظهارات تحریک‌آمیز استفاده کرده باشد و هیچ قصد و نیتی در پس این اظهارات نباشد.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین