کد خبر: ۳۰۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی گفت، ده‌ها آواره اوکراینی که قصد ورود به تل‌آویو داشتند از فرودگاه بن‌گوریون عودت داده شدند.
ناطقان: «یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش ده‌ها آواره اوکراینی نشده و آنها را از فرودگاه «بن گوریون» عودت داده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت عبری «واللا»، کورنیچوک در کنفرانسی مطبوعاتی در تل‌آویو گریه سر داد و گفت، از تصمیم وزارت کشور رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم اعطای اجازه ورود به پناهجویان اوکراینی از لهستان و مجارستان به فلسطین اشغالی ناامید شده است.


وی افزود، در شش روز اخیر ده‌ها شهروند اوکراینی از فرودگاه بن‌گورین به کشورهایی که از آنجا آمده بودند، عودت داده شدند. از این پناهجویان ضمانت‌هایی ما بین ۳.۱۰ تا ۶.۲۰ هزار دلاری درخواست می‌شود و این واقعا سخت است. آوارگان اوکراینی برای کار به اسرائیل نیامده‌اند، آنها از جنگ گریخته‌اند و درخواست کمک دارند.

در ادامه این گزارش آمده، کورنیچوک با گریه ادامه داد: ما نیازمند کمک بیشتر اسرائیل هستیم. امیدواریم طی روزهای آینده کمک بیشتری به ما بکنند، این مسأله‌ای ضروری است.

وی افزود، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در تماس تلفنی جمعه گذشته با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار کمک تسلیحاتی شده است.

کورنیچوک با این حال درخواست کیف از تل‌آویو مبنی بر مجهز کردن اوکراین به سامانه «گنبد آهنین» را تکذیب کرد و گفت: موشک‌های روسی پیشرفته‌تر از موشک‌هایی است که از غزه شلیک می‌شوند ما نیاز به یک سامانه پدافندی دیگر داریم.

این در حالی است که دیروز (سه شنبه) بخش شهرک‌سازی سازمان جهانی صهیونیسم از آغاز اقدامات خود به منظور ساخت شهرک‌هایی در «النقب» برای یهودیان آواره اوکراینی خبر داده بود.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین