کد خبر: ۳۰۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
اغلب افراد از سبزه گندم برای تزیین سفره هفت سین استفاده می‌کنند، غافل از اینکه سبزه گندم خواص درمانی و زیبایی بی نظیری برای انسان به همراه دارد.
ناطقان: سبزه گندم را اغلب برای تزیین سفره هفت سین آماده می‌کنیم غافل از اینکه یک داروی معجزه آساست و به تنهایی می‌تواند ده‌ها نوع بیماری را برطرف کند.

سبزه گندم به طور کلی به مواد غذایی تهیه شده از لپه گیاهان گندمی اطلاق می‌شود. آیا پودر سبزه گندم برای شما مناسب است؟ علف یا همان سبزه گندم فواید درمانی و سلامتی زیادی دارد. این ماده حاوی ۱۹ اسید آمینه و ۹۲ ماده معدنی است که بدن را قادر می‌سازد در بهترین حالت عملکرد داشته باشد. معمولاً به عنوان گندم نان شناخته می‌شود و در گلخانه یا زیر نور مصنوعی در داخل خانه کشت می‌شود.

بهترین بخش این است که برخلاف گندم، این مکمل فاقد گلوتن است. هر قاشق غذاخوری فقط ۱۸ کالری دارد. پودر علف گندم را می‌توان در آب مخلوط کرد تا یک نوشیدنی غذایی ایجاد کرده و یا حتی می‌توان آن را به آب میوه‌ها و اسموتی‌ها اضافه کرد. این مخلوط حاوی کلیه خواص گیاه علف گندم، از جمله مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی – و همین مقدار نیز به میزان متعادل است.

برخی از خواص نوشیدنی سبزه گندم

سبزه گندم بعنوان یک سم زدایی کننده طبیعی، در بهبود سلامت پوست و تقویت درخشش آن نقش مهمی دارد. همچنین آب سبزه گندم را می‌توان به عنوان یک دهانشویه در گلو درد و پیوره استفاده نمود. آب سبزه گندم سرشار از ویتامین‌های B,A و C بوده و حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، کبالت و روی است. مصرف آب سبزه گندم به همراه شیره به بدن مواد مغذی حیاتی می‌رساند و انرژی مفرطی به بدن می‌دهد. فواید درمانی مختلف سبزه گندم به شرح زیر است:

کمک به گوارش غذا با سبزه گندم

مصرف سبزه گندم می‌تواند فرآیند هضم نرم را تسهیل کند. این گیاه به راحتی قابل هضم است و به پاکسازی روده بزرگ و بازگرداندن سطح اسیدیته به حالت طبیعی کمک می‌کند. همچنین سبزه گندم به حفظ تعادل بین گروه‌های مختلف باکتریایی کمک می‌کند تا دستگاه گوارش شما سالم بماند. اگر از تعادل خارج شوند، می‌توانند بدن را مستعد بیماری و مشکلات سلامتی کنند. سبزه گندم می‌تواند باکتری‌های مضر را از بین ببرد و بدینوسیله باکتری‌های خوب نیز رشد و شکوفا می‌شوند.

سبزه گندم مفید برای کلیه

علف گندم برای کسانی که از بیماری کلیه پلی کیستیک رنج می‌برند بسیار مفید است.

مصرف پودر علف گندم به طور مرتب نشان می‌دهد علائم بعدی کیست کلیه از جمله درد شدید کمر و درد شکم را تسکین می‌دهد. علف گندم همچنین به کاهش سرعت رشد کیست کمک می‌کند، بنابراین ریشه مشکل را از بین می‌برد.

کاهش وزن با سبزه گندم

تعجب می‌کنید، چگونه سبزه گندم باعث کاهش وزن می‌شود؟ خوب، پودر و آب سبزه گندم در مدیریت وزن موثر است. پودر سبزه گندم را می‌توان به آب میوه‌ها یا اسموتی‌ها اضافه کرد و می‌تواند به عنوان جایگزین سالم تری برای سایر مواد طعم دهنده استفاده شود. این ماده انرژی لازم را به بدن می‌دهد و قدرت را افزایش می‌دهد و باعث افزایش مدت زمان ورزش و تسریع در کاهش وزن می‌شود. علاوه بر این، این پودر با تحریک غده تیروئید به کنترل افزایش وزن کمک می‌کند.. همچنین موجب افزایش متابولیسم و جلوگیری از سوء هاضمه و چاقی می‌شود.

درمان کم خونی با سبزه گندم

ساختار مولکولی کلروفیل موجود در سبزه گندم مشابه ساختار هموگلوبین در خون انسان است. مقادیر زیاد کلروفیل موجود در پودر و آب سبزه گندم، پس از جذب شدن توسط بدن، باعث افزایش تولید خون و هموگلوبین می‌شود. از این رو، کاملاً منطقی است که نتیجه بگیریم که پودر سبزه گندم به درمان کم خونی کمک می‌کند

سبزه گندم موثر در بهبود قندخون

فکر می‌کنید چه چیزی در پودر علف گندم برای دیابت مفید است؟ خوب، با تأخیر در جذب کربوهیدرات‌ها به تنظیم قند خون کمک می‌کند. بنابراین، این مکمل می‌تواند دیابت را در مراحل اولیه یا پیشرفته کنترل کند.

سبزه گندم مفید برای دندان

پودر سبزه گندم یک مکمل عالی برای درمان پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دندانی است. ماساژ لثه‌ها با پودر سبزه گندم می‌تواند مشکلات لثه را بهبود بخشد و لثه‌های شما را محکم و سفت‌تر کند.

جلوگیری از واریس با سبزه گندم

سیاه رگ‌های واریسی، که به آن واریس نیز گفته می‌شود، هنگامی اتفاق می‌افتد که رگ‌های شما گشاد، بزرگ و پر از خون شوند. این رگ‌ها غالباً دردناک بوده و ظاهری متورم دارند و به رنگ مایل به آبی و بنفش یا قرمز است. مصرف منظم گندم سیاه به دلیل عملکرد ضد التهابی آن احتمال ابتلا به واریس را کاهش می‌دهد.

کاهش خستگی با سبزه گندم

خستگی اغلب نمادی از کمبود خواب و سیستم ایمنی ضعیف است که با کمک سبزه گندم می‌توان آن را به طور موثری درمان کرد.

این ماده شگفت انگیز حاوی کلروفیل است که به غیر از تقویت سیستم ایمنی بدن، در بازسازی سلول‌ها نیز کمک می‌کند، به نوبه خود به بهبود بدن ما کمک می‌کند و خستگی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، کلروفیل به تقویت سیستم آدرنال ما کمک می‌کند، که برای جلوگیری از خستگی مزمن ضروری است.

اثرات جانبی سبزه گندم

در اینجا چند عارضه جانبی مرتبط با سبزه گندم وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید:

سر درد و حالت تهوع با سبزه گندم: برخی از افراد بعد از مصرف آب سبزه گندم حالت تهوع را تجربه می‌کنند. همانطور که قبلاً ذکر شد، علف گندم از کلروفیل زیادی تشکیل شده است. این امر با القاء بافت‌ها به آزاد شدن عناصر سمی ذخیره شده در فرآیند حذف سموم کمک می‌کند. این آزاد شدن ناگهانی عناصر سمی می‌تواند منجر به حالت تهوع شود که اغلب با سردرد و سرگیجه شدید همراه است.

علاوه بر سردرد و حالت تهوع، برخی از علائم شایع مسمومیت عبارتند از:درد معده، تورم پوست، سرفه، احتقان بینی و تب خفیف.
اسهال با سبزه گندم: از مصرف اضافه علف گندم خودداری کنید. مصرف روزانه آن خوب است، اما بیشتر از آن می‌تواند منجر به اسهال حاد به دلیل ناتوانی سیستم گوارشی در هضم آن شود.

آلرژی با سبزه گندم: افرادی که موارد حساسیت به گندم در گذشته دارند، باید از مصرف علف گندم خودداری کنند. اگر بعد از مصرف این عمل واکنشی ایجاد شد، بلافاصله با پزشک مشورت کنید.

چگونه می‌توان از پودر و آب علف گندم استفاده کرد؟

دو روش وجود دارد که می‌توانید از آن از پودر سبزه گندم استفاده کنید:به عنوان یک مکمل خشک یا به شکل آب میوه. بهترین راه این است که ۳ گرم پودر سبزه گندم (۱ قاشق چایخوری) را در آب گرم اضافه کرده و مخلوط کنید. هر روز آن را با معده خالی بنوشید. اگر طعم آن را دوست ندارید، با پودر سبزه گندم و میوه‌های تازه یک اسموتی درست کنید و یک تکه لیمو اضافه کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین