کد خبر: ۳۰۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
وزیر امور خارجه آرژانتین گفت، این کشور حوزه آمریکای لاتین، روسیه را در بحبوحه ادامه جنگش با اوکراین تحریم نخواهد کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، سانتیاگو کافیرو، وزیر خارجه آرژانتین در گفتگو با خبرنگاران در محل ساختمان ریاست جمهوری این کشور گفت: "آرژانتین این (تحریم) را مکانیزمی برای ایجاد صلح و هماهنگی یا به راه انداختن یک میز گفتگوی صریح که به نجات جان افراد کمک کند نمی‌داند."

کافیرو گفت که آرژانتین از نظر تجارت "وابستگی متقابل قوی" با روسیه ندارد و این که کشورش در محکوم کردن جنگ روسیه علیه اوکراین تاخیر کرده را رد کرد.

وی افزود: "شرایط تغییر می‌کردند. زمانی که تنش وجود داشت، آرژانتین خواستار کاهش تنش شد، زمانی که تنش وجود داشت، خواستار بازگشت به گفتگو شد. سپس، زمانی که ارتش روسیه از زور استفاده کرد، دولت آرژانتین استفاده از زور به عنوان یک مکانیسم برای حل و فصل نزاع ها را رد و سپس این حمله را محکوم کرد.

کافیرو با اشاره به این که آرژانین عضو آژانس پناهندگان سازمان ملل است و به هر تصمیمی درباره درخواستهای بالقوه اعطای پناهندگی پایبند خواهد بود گفت: "مسیر درست از نظر ما همیشه مسیر صلح است."

این وزیر امور خارجه آرژانتین اعلام کرد که دستور به تخلیه دیپلمات های آرژانتینی از اوکراین داده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین