کد خبر: ۳۰۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا امروز (جمعه) در جریان سخنرانی خود در تایپه توصیه کرد که واشنگتن باید تایوان را به‌عنوان یک کشور رسمی به رسمیت بشناسد و چین را به دلیل «لفاظی‌های بیهوده» مؤاخذه کند.
ناطقان: پمپئو طی سخنرانی در یک اندیشکده تایوانی گفت: «دولت آمریکا باید فوراً اقدامات لازم و طولانی‌مدت را برای انجام کار درست و بدیهی انجام دهد؛ اینکه تایوان را به‌عنوان یک کشور آزاد و دارای حاکمیت مستقل، از نظر دیپلماتیک به رسمیت بشناسد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی ادامه داد:‌ «در حالی که ایالات متحده باید به تعامل با جمهوری خلق چین به عنوان یک دولت مستقل ادامه دهد، به رسمیت شناختن ۲۳ میلیون مردم آزادی‌خواه تایوان و دولت قانونی و منتخب دموکراتیک آن را دیگر نمی‌توان نادیده گرفت، از زیر بار آن فرار کرد، یا با آن برخورد کرد».
برچسب ها: توصیه ، پمپئو ، بایدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین