کد خبر: ۳۰۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
طبق پیش نویس منتشر شده درباره هزینه های دفاعی چین، پکن قرار است که میزان هزینه های مذکور را در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۳۰ میلیارد دلار افزایش دهد.
ناطقان: به نقل از ریانووستی، بر اساس پیش نویس بودجه‌ای که امروز شنبه منتشر شده است، چین بودجه نظامی خود را در سال ۲۰۲۲ به میزان ۷.۱ درصد افزایش خواهد داد.


چین بودجه نظامی خود را افزایش می دهد


میزان بودجه نظامی چین با احتساب افزایش مذکور در پیش نویس یادشده مبلغ ۱.۴۵ تریلیون یوان (۲۲۹.۵ میلیارد دلار) ذکر شده است.

همچنین در این پیش نویس آمده است: ضروری است که مسیر نظامی-راهبردی دوران جدید به پیش برده شود، از تسریع نوسازی دفاع ملی و نیروهای مسلح حمایت و توسعه نوآورانه علوم، فناوری و صنعت دفاعی را ترغیب گردد.

این پیش نویس در ادامه می‌افزاید: لازم است سیستم دستورالعمل‌های سیاسی با هدف تأمین اجتماعی پرسنل نظامی از خدمت خارج شده، سازماندهی کار در زمینه ساماندهی و استخدام پرسنل نظامی بازنشسته، تداوم افزایش نرخ مزایا و یارانه‌ها برای ذینفعان نظامی، بهبود یابد.

گفتنی است که در حال حاضر، بودجه نظامی چین از نظر حجم در رتبه دوم در دنیا پس از آمریکا قرار دارد. بر اساس بودجه سال ۲۰۲۱، انتظار می‌رفت که هزینه‌های نظامی با ۶.۸ درصد افزایش به ۱.۳۵۵ تریلیون یوان (۲۰۹ میلیارد دلار) برسد. مقامات چینی اعلام کرده اند که هزینه‌های نظامی این کشور مناسب است و رشد متوسط و پایداری را در راستای توسعه اقتصادی کشور حفظ خواهد کرد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین