کد خبر: ۳۰۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
قیمت موز به بیشتر از ۳۵ هزار تومان رسید. رئیس اتحادیه بارفروشان می‌گوید دلیل افزیش قیمت موز، افزایش قیمت جهانی آن است. هر کیلو موز برای تجار چقدر تمام می‎‌شود؟
ناطقان: رئیس اتحادیه بارفروشان در پاسخ به این سوال گفت: قیمت جهانی موز بالا رفته و مصرف آن در دنیا بیشتر شده است. با این حال قیمت‌ها را آنالیز و کنترل کردیم و از تجار و فروشندگان درخواست کردیم که حداقل سود قانونی صنف خود را اعمال کنند.

وی ادامه داد: موز از هند، اکوادور و فیلیپین وارد می‌شود و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به کشور ما برسد. قیمت تمام شده آن برای تجار کیلویی ۳۰ هزار تومان است.

مصطفی دارایی نژاد اضافه کرد: موز وارد شده باید رنگ آوری شود و هزینه‌های جانبی مانند هزینه گمرک و … دارد.

به گفته وی حدود ۴ ماه قبل موز در میدان مرکزی میوه‌وتره بار به کیلویی ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان رسید، زیرا تجار با اتحادیه بارفروشان در ارتباط بودند و مشورت‌های خوبی در این زمینه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت سیب، پرتقال، کیوی، انار، نارنگی همه افزایش یافته است، گفت: هزینه‌های تولید بالا رفته و در حال حاضر هزینه سورت، بسته بندی، پوشال و حمل و نقل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. از طرفی بخشی از گرانی سیب، پرتقال و کیوی مربوط به اقدام غیرکارشناسی سازمان تعاون روستایی یعنی خرید و دخیره‌سازی این محصولات بالاتر از نرخ بازار بوده که همه ارگان‌های نظارتی پیگیر این موضوع هستند.
دارایی نژاد اضافه کرد: با این وجود اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که اجازه ندهیم قیمت میوه برای شب عید بالا رود. بار هم به اندازه کافی وجود دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین