کد خبر: ۳۰۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
یک مسؤول وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از نیروهای روس وارد خاک اوکراین شده‌اند، احتمال حمله آبی-خاکی قریب‌الوقوع روسیه به شهر اودسای اوکراین و یا نزدیکی آن را رد کرد.
ناطقان: به نقل از سایت الحره، یک مسؤول عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، حدود ۹۵ رصد از نیروهایی که روسیه در مرزها گرد آورده وارد اوکراین شدند و این در حالی است که این نیروها به پیشروی خود و محاصره کی‌یف، خارکیف و چرنیهیف از شمال و شرق ادامه می‌دهند.

این مسؤول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد: نیروهای روس هنوز با مقاومت شدید اوکراین مواجه هستند.

او در ادامه تاکید کرد: کاروان نظامیان روسیه هنوز در بیرون کی‌یف متوقف شده‌ است.

این مسؤول پنتاگون در ادامه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تغییرات محدودی در میدان حاصل شده و درگیری‌ها در جنوب و در نزدیکی دو شهر خرسون و میکولاییف هنوز ادامه دارند.  

او افزود: واشنگتن متوجه هیچ‌گونه تحرکات دریایی در اودسا و یا نزدیکی آن نشده و احتمال نمی‌دهیم که حمله‌ای از این نوع به زودی انجام شود.

این مسؤول آمریکایی تاکید کرد: نمی‌توان به صورت مستقل گزارش‌ها دال بر اینکه نیروهای روس به سمت تظاهرکنندگان در خرسون تیراندازی کرده‌اند و گزارش‌ها درباره موارد نقض آتش‌بس را تایید کنیم.

او در ادامه گفت: درگیری‌ها و تلاش‌ها برای محاصره شهر ماریوپل ادامه دارند.

این مسؤول پنتاگون تاکید کرد: پدافندهای هوایی و موشکی اوکراین هنوز به شکل موثری کار می‌کنند و ارتش اوکراین هنوز هواپیماها را به پرواز در می‌آورده و از تجهیزات پدافند هوایی استفاده می‌کند.

او افزود: نیروهای روس تاکنون موفق نشده‌اند بر حریم هوایی اوکراین کنترل پیدا کنند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: وزارت دفاع در جریان گزارش‌های ارتش اوکراین درباره تعداد جنگنده‌های روسی ساقط شده قرار گرفته و با اینکه نمی‌توان این گزارش‌ها را به صورت مستقل تایید کرد؛ اما ما هنوز در وضعیتی نیستیم که آنها را رد کنیم.

او در ادامه گفت: ما امروز نمی‌توانیم گزارش‌ها درباره ادعاهای اوکراین مبنی بر انهدام یک فروند جنگنده مدل سو۲۵ و دو جنگنده مدل سو۳۴ و دو جنگنده مدل سو۳۰ اس‌ام و چهار بالگرد نظامی را تایید کنیم.

این مسؤول وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: دو طرف از منظر جنگنده‌ها و پدافند هوایی متحمل خساراتی شده‌اند؛ اما ما تخمین می‌زنیم هر دو طرف هنوز بیشتر سامانه‌ها و امکانات پدافند هوایی ویژه خود را در اختیار دارند.

او افزود: روسیه از زمان آغاز حمله بیش از ۶۰۰ موشک از مدل‌های مختلف شلیک کرده و نمی‌توان گفت که امکان تایید هیچ‌یک از گزارش‌ها درباره استفاده از بمب‌های خوشه‌ای و یا حرارتی وجود ندارد.

این مسؤول عالی رتبه آمریکایی در ادامه تصریح کرد که نمی‌تواند گزارش‌ها درباره اینکه روس‌ها سربازان ذخیره را فراخوانده‌اند و یا گزارش‌ها درباره اینکه روسیه یک بمب ۵۰۰ کیلوگرمی را در نزدیکی شهر چرنیهیف شلیک کرده، تایید کند.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین