کد خبر: ۳۰۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
وزارت خارجه استرالیا با انتشار بیانیه ای رسمی در وبسایت این وزارت خانه از اعمال تحریم های جدید بر نیروهای مسلح و فرماندهان روسیه خبر داد.
ناطقان:  به نقل از ریانووستی، «ماریس پین» وزیر خارجه استرالیا در بیانیه‌ای رسمی از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه اوضاع اوکراین خبر داد.

استرالیا ارتش و فرماندهان روسیه را نیز تحریم کرد


در این بیانیه آمده است: این بسته جدید، تحریم‌های مالی هدفمندی را علیه نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و همچنین تحریم‌های مالی هدفمند و ممنوعیت ورود شش فرمانده ارشد نظامی رروسیه را که مسئول انجام حملات دریایی، زمینی و هوایی برضد اوکراین هستند، اعمال می‌کند.

تحریم‌های یادشده علیه نیروهای مسلح روسیه، به ویژه نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوافضا، نیروهای موشکی راهبردی و نیروهای هوابرد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

پین همچنین در این باره افزود: دولت استرالیا ۱۰ نفر از افراد دارای نفع راهبردی برای روسیه را به دلیل نقش آنها در تحریک نفرت علیه اوکراین و ترویج تبلیغات طرفداری از کرملین تحریم می‌کند.

پیشتر نیز «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا اعلام کرده بود که کشورش از طریق ناتو ۵۰ میلیون دلار تسلیحات مرگبار برای اوکراین تأمین خواهد کرد.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حدود دو هفته پیش دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین