کد خبر: ۳۰۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه منتظر مصوبه عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی و ازسرگیری سفرهای زمینی به عتبات هستیم، گفت: زائران تا اعلام رسمی به مرزها مراجعه نکنند.
ناطقان: حجت‌‍الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره زمان بازگشایی مرزهای زمینی گفت: قرار بر این بود که طبق قول مساعد طرف عراقی، مرزهای زمینی نیز همانند مرزهای هوایی مشمول لغو روادید شده و برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه مرزهای زمینی از سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا و مجوز ندادن وزارت بهداشت دو کشور، همچنان بسته است، گفت: با توجه به پیگیری‌های رئیس سازمان حج و زیارت و رایزنی‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، قول مساعد برای بازگشایی مرزهای زمینی داده شده که منتظر تحقق این تصمیم هستیم.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت بیان کرد: در حال حاضر مرزهای زمینی همچنان به روی زائران بسته است و مجوز یا مصوبه‌ای از سوی کشور عراق صادر نشده است؛ بنابراین متقاضیان و عاشقان زیارت اباعبدالله(ع)به هیچ عنوان به مبادی مرزی مراجعه نکنند. چراکه امکانات کافی برای این افراد وجود ندارد و با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به محض دریافت مجوز تردد از مرزهای زمینی آن را به صورت رسمی اعلام و مبادرت به اعزام می‌کند، گفت: امیدواریم وعده داده شده عملیاتی شود و شاهد تردد زائران از راه‌های زمینی نیز باشیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین