کد خبر: ۳۰۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی، با ارائه آمارهایی، وضع سرانه ورزش ایرانی‌ها در روز را بسیار قابل‌تأمل توصیف کرد.
ناطقان: محمدرضا فروحی، دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی عصر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی تلاش دارد تا فرهنگ ورزش را در جامعه نهادینه سازد.

وی تصریح کرد: لازم است تا مردم و مسئولان، موضوع کم‌تحرکی را به‌عنوان دشمن خاموش جامعه بیش از پیش جدی بگیرند و نسبت به مقابله با آن اهتمام داشته باشند.

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی بیان کرد: بر اساس آمار‌های موجود، ۵۶ درصد مردم ایران کم‌تحرک هستند و این بسیار خطرناک است.

فروحی بیان کرد: طبق آمارها، ۶۴ درصد کم‌تحرکی‌ها در ایران به بانوان و ۴۶ درصد آن به آقایان مربوط است.

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی اضافه کرد: ۵۹ درصد مردم کشورمان متأسفانه دچار چاقی و اضافه وزن هستند و ۳۷ درصد آن‌ها نیز فشار خون دارند و از این‌رو، باید تلاش کرد تا مقابله با کم‌تحرکی به دغدغه‌ای ملی تبدیل شود.

فروحی بیان کرد: بر اساس نتایج مندرج در مجلات بین‌المللی، سرانه ورزش ایرانی‌ها، ۱۳ دقیقه اعلام‌شده و این در حالی است که میانگین سرانه ورزش در جوامع بین‌المللی، ۳۵ دقیقه است.

طبق آمار‌های رسمی، در سال ۱۳۹۹ سرانه ورزش هر فرد ۱۵ ساله و بیشتر، به‌طور متوسط ۱۳ دقیقه و ۱۸ ثانیه در روز و سرانه ورزش کرده‌ها ۲۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه بوده است.

طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار از طرح‌های آماری جدید مرکز آمار ایران بوده که با هدف شناخت فعالیت‌ها و رفتار‌های فرهنگی خانوار‌ها و استفاده از آن برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور طراحی شده و این نتایج را به دست داده است.

بر پایه همین نتایج، استان‌های سمنان، البرز و فارس به ترتیب با ۶۶.۱، ۵۷.۶ و ۵۶.۹ درصد بیشترین و استان‌های کرمان با ۳۸.۸ درصد، لرستان با ۳۵.۵ درصد و سیستان و بلوچستان با ۲۰.۲ درصد کمترین درصد افراد ۱۵ ساله و بیشتر ورزش کرده را در سال ۱۳۹۹ دارا بوده است.

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی همچنین در گزارشی به استاندار سمنان ادامه داد: خوشبختانه استان سمنان بیست و هشتمین استان کشور در رتبه‌بندی کم‌تحرکی است و این جایگاه باید حفظ شود.

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور، هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان جزو سه استان برتر کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین