کد خبر: ۳۰۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
منابع مطلع از آزادی دست‌کم دو شهروند زندانی آمریکا در ونزوئلا خبر دادند و به نظر می‌رسد این حرکتی از روی حسن‌نیت مقابل دولت بایدن، پس از سفر یک هیات عالی‌رتبه آمریکایی به کاراکاس باشد.
ناطقان:  چهار منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند، یکی از زندانیان آزاد شده "گوستاو کاردناس" است که جزو شش مدیر اجرایی شرکت نفتی "سیتگو" بود که سال ۲۰۱۷ بازداشت و به اتهاماتی که دولت آمریکا آنها را "ساختگی" می‌خواند، محکوم شد. نفر بعدی یک کوبایی آمریکایی به نام "خورخه آلبرتو فرناندز" است که با اتهامات دیگری بازداشت شده بود.

ونزوئلا دست‌کم دو آمریکایی را پس از مذاکرات آزاد کرد


سفر اخیر این هیات آمریکایی نه تنها روی سرنوشت زندانیان آمریکایی متمرکز بود، بلکه به احتمال کاهش تحریم‌های نفتی آمریکا روی این کشور عضو اوپک به منظور پر کردن خلاء تامین ناشی از متوقف شدن واردات نفت از روسیه در واکنش به حمله روس‌ها به اوکراین پرداخت؛ ممنوعیتی که بایدن روز سه‌شنبه اعلام کرد. ونزوئلا نزدیکترین متحد روسیه در آمریکای جنوبی است.

در رابطه با جا و مکان فعلی زندانیان آمریکایی آزاد شده خبری منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود آنها فورا با پروازی به ایالات متحده منتقل شوند. واشنگتن در تلاش بود تا دست‌کم ۹ تن از جمله گروه معروف به "سیتگو ۶" و سه نظامی سابق را آزاد کند.

این اقدام می‌تواند در مذاکرات میان ایالات متحده و ونزوئلا که از سال‌ها پیش روابط خصمانه‌ای داشته‌اند، تاثیرگذار باشد. هیات آمریکایی روز یکشنبه با این افراد در زندانی در ونزوئلا ملاقات داشتند. راجر کارستنز، نماینده آمریکا در امور آزادی "گروگان" بخشی از این گروه  بود و گفته می‌شود او مسوول نهایی‌سازی آزادی این افراد بوده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین