کد خبر: ۳۰۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
دولت ژاپن و شرکت‌های ژاپنی در پروژه‌های نفت و گاز طبیعی مایع (LNG) در روسیه سهامدار هستند، از جمله دو پروژه در جزیره ساخالین که شرکت‌های آمریکایی و اروپایی نفت از آن خارج خواهند شد.ژاپن در حال مذاکره با کشورهای اروپایی و آمریکاست تا به تحریم احتمالی واردات نفت از روسیه توسط این کشورها بپیوندد.
ناطقان: دولت توکیو بعد از اعمال تحریم‌هایی علیه بانک‌ها و مؤسسات مالی روسیه به بهانه بحران اوکراین، اکنون در حال بررسی تحریم واردات نفت روسیه است.


تحریم افراد و شرکت‌ های روس توسط ژاپن | اقتصاد آنلاین


خبرگزاری «کیودو» امروز (دوشنبه) گزارش داد: «ژاپن که روسیه را پنجمین تامین کننده بزرگ نفت خام خود می‌داند، در حال مذاکره با ایالات متحده و کشورهای اروپایی در مورد ممنوعیت احتمالی واردات نفت روسیه است».

این گزارش پس از آن منتشر شد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که واشنگتن و متحدان اروپایی در حال بررسی احتمال تحریم واردات نفت از روسیه هستند.

«هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه ژاپن نیز امروز در پاسخ به سوالی در مورد تحریم احتمالی واردات نفت روسیه، از اظهار نظر درباره ارتباط این کشور با آمریکا خودداری کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روسیه ۳.۶۳ درصد از واردات نفت خام ژاپن را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

«کویچی هاگیودا» وزیر صنعت ژاپن هم گفت، در حالی که انتظار نمی‌رود تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به طور مستقیم بر توانایی ژاپن برای تضمین تامین پایدار گاز طبیعی مایع (LNG) تأثیر بگذارد، ولی آنها می‌توانند به طور غیرمستقیم بر پروژه‌های مرتبط با انرژی تأثیر بگذارند.

هاگیودا طی سخنرانی در پارلمان ژاپن توضیح داد: «ما از نزدیک (تحولات اوکراین) را رصد خواهیم کرد، ژاپن همگام با گروه هفت به درستی عمل خواهد کرد».

دولت ژاپن و شرکت‌های ژاپنی در پروژه‌های نفت و گاز طبیعی مایع (LNG) در روسیه سهامدار هستند، از جمله دو پروژه در جزیره ساخالین که شرکت‌های آمریکایی و اروپایی نفت از آن خارج خواهند شد.

پیش از این، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن ضمن ابراز نگرانی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، گفته بود توکیو در سه حوزه، مسکو را تحریم می‌کند.

بهای نفت به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت

بهای نفت با تداوم جنگ در اوکراین و تصمیم غرب برای تحریم روسیه، به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافت؛ به طوری که نفت برنت در یک بازه کوتاه مدت به بیش از ۱۳۹.۱۳ دلار در هر بشکه رسید؛ افزایش بهایی که از ژوئیه 2008 تاکنون سابقه نداشت.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، نفت خام آمریکا در معاملات عصر یکشنبه بیش از ۷ درصد افزایش یافت؛ در حالی که بازار همچنان به اختلالات ناشی از تداوم جنگ در اوکراین و احتمال ممنوعیت واردات نفت و گاز طبیعی روسیه واکنش نشان می دهد.

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت که شاخص نفت ایالات متحده است، در یک بازه کوتاه مدت در عصر یکشنبه به ۱۳۰.۵۰ دلار افزایش یافت و سپس با ۱۲۴.۱۷ دلار در هر بشکه ثابت ایستاد که این رقم بالاترین قیمت از ژوئیه ۲۰۰۸ به این سو به حساب می آید.

شاخص بین المللی نفت برنت نیز با ۸.۵۴ درصد افزایش به ۱۲۸.۲۰ دلار رسید. برنت در یک بازه از شبانه روز به بالاترین رقم یعنی ۱۳۹.۱۳ دلار افزایش یافت که بالاترین قیمت از ژوئیه ۲۰۰۸ است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه به شبکه خبری سی ان ان گفت که واشنگتن و متحدانش در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه هستند.

نیوزیلند مقامات ارشد روسیه را تحریم کرد

وزارت خارجه نیوزیلند در بیانیه ای اعلام کردکه مقامات ارشد مسکو شامل رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر خارجه و وزیر دفاع به همراه ۱۰۰ تن دیگر در فهرست تحریم های این کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت خارجه نیوزیلند اعلام کرد که این کشور تحریم هایی را برضد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعمال می کند.

در بیانیه وزارت خارجه نیوزیلند در این باره آمده است: ما در مورد معرفی ممنوعیت ورود به کشور برای افراد مرتبط با عملیات ویژه در اوکراین صحبت می کنیم.

در مجموع، فهرست منتشر شده حدود ۱۰۰ نفر را شامل می شود.

پیشتر نیز دیگر کشورهای غربی تحریم هایی را برضد افراد و سیستم بانکی روسیه اعمال کرده بودند.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حدود ۱۲ روز پیش دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین