کد خبر: ۳۰۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان اعلام دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ توضیح داد.
ناطقان: حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه رونمایی از طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت رفاه که از آن به عنوان وزارت مردم یاد می‌شود، چهار پروژه اساسی را پیگیری می‌کند که از آن جمله می‌توان به کار و اشتغال، آتیه مردم در قالب نظام بازنشستگی، رفاه مردم و در راستای رفع فقر، اموال مردم اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم در آبانماه امسال برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه زیست بوم اشتغال ایران به عنوان بستر هماهنگی بین بخش‌های مختلف به تصویب رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به موضوع آتیه مردم و نظام بازنشستگی اشاره و تأکید کرد: در این بخش دولت سیزدهم به سرعت در حال اجرای نظام بیمه اجتماعی فراگیر برای افراد کم درآمد است. به طوری که در ۱۶ سال گذشته از راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و قرار است در قالب طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شرایط مطلوبی است، گفت: در ۶ ماه گذشته این مجموعه سوددهی خوبی را داشته است و نگرانی به لحاظ تراز مالی در این صندوق نداریم. به طوری که به ازای هر ۱۰ بیمه پردازی یک نفر بازنشسته وجود دارد.

عبدالملکی با بیان اینکه طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار از گذشته آغاز شده بود، گفت: اما به سرانجام نرسیده بود و با عنایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتبار خوبی در سال ۱۴۰۱ برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار در سال اول بیمه شده هیچ رقمی را پرداخت نمی‌کند، افزود: در سالهای بعدی سالانه یک درصد به حق بیمه بیمه شده اضافه می‌شود.

وی همچنین در رابطه با اعلام دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ گفت: امشب قرار است جلسه شورای عالی کارگران برگزار شود.

عبدالملکی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد میزان دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ در جلسه امشب مشخص و اعلام شود، اظهار داشت: احتمال دارد اعلام شود و در غیر این صورت در زمان دیگری مشخص می‌شود.

وی همچنین در رابطه با بسته معیشتی برای افراد کم درآمد و محروم نیز خاطرنشان کرد: به دستور رئیس جمهور در راستای رفع فقر سه برنامه بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت در دست تنظیم است و به زودی مشخص خواهد شد.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین