کد خبر: ۳۰۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی از چین خواسته تا به واشنگتن ملحق شود و آزمایش‌های اخیر موشکی پیونگ یانگ را محکوم کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری کیودو، سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی با "لیو شیائومینگ"، همتای چینی‌اش در حالی انجام شد که دولت واشنگتن اعلام کرد تحلیل‌هایش نشان می‌دهد کره شمالی سیستم موشکی بالستیک قاره پیما در ۲۷ فوریه و پنجم مارس سال جاری میلادی آزمایش کرده است.

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی همچنین به همتای چینی خود گفت که نگران است این دو آزمایش نشان دهنده تصمیم پیونگ یانگ برای توسعه و ساخت تسلیحات غیرقانونی کشتار جمعی و برنامه‌های موشک بالستیک و ادامه روند انجام اقدامات تحریک آمیز باشد.

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه تضمین ثبات منطقه‌ای به نفع هر دو کشور است، از چین، متحد مهم و اقتصادی کره شمالی خواست تا به واشنگتن در محکومیت این آزمایش‌ها ملحق شود و پکن را تشویق کرد تا از پیونگ یانگ بخواهد تا فعالیت‌های بی ثبات کننده خود را متوقف کند و به گفتگو برگردد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: درخواست ، آمریکا ، چین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین