کد خبر: ۳۰۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
بیستمین روز حمله روسیه به اوکراین با ادامه گلوله‌باران شهرهای مهم این کشور از جمله کی‌یف، پایتخت، آغاز شد. تصاویر ویدیویی حاکی از وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در غرب کی‌کیف پس از شنیده شدن صدی انفجارهای بزرگ در پایتخت است.انتظار می‌رود مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین امروز (سه‌شنبه) ادامه یابد.
ناطقان:  خروج غیرنظامیان از طریق گذرگاه امن در ماریوپل ادامه دارد و قرار است روز چهارشنبه ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین برای کنگره آمریکا سخنرانی کند. او پیشتر در مجلس عوام بریتانیا نیز به طور ویدیویی سخنرانی کرده است.

بیستمین  روز جنگ در اوکراین


آخرین آمار سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که شمار افرادی که از زمان آغاز جنگ مجبور به فرار از اوکراین شده‌اند به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هشدار داده است که تبعات جنگ اوکراین می‌تواند منجر به «طوفانی از قحطی» در شماری از کشورهای جهان شود.

واتیکان نیز اعلام کردکاردینال مایکل چرنی، اسقف اعظم واتیکان در امور توسعه انسانی به درخواست پاپ فرانسیس  به مرز اوکراین و اسلواکی اعزام می‌شود «تا همبستگی پدر مقدس را با آنها که رنج عواقب جنگ جاری را تحمل می‌کنند نشان دهد.»

زلنسکی : مذاکرات با روسیه امروز از سرگرفته می‌شود

زلنسکی با بیان اینکه هیئت کشورش در مذاکرات با طرف روسی برای پایان هرچه سریعتر این جنگ و دستیابی به صلح تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: مذاکرات امروز از سر گرفته می‌شود.وی گفت که با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، آندری دودا، همتای لهستانی خود و خاویر بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ گفتگو کرده است و خاطرنشان کرد که "میزان تفاهم میان آن‌ها صد درصد است."

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۱۱ مقام ارشد روسیه

وزارت خارجه آمریکا از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه مجتمع نظامی-صنعتی روسیه و ۱۱ نماینده عالی رتبه روسی که هشت تن از آن‌ها متعلق به وزارت دفاع روسیه هستند، خبر داد.

تحریم‌های جدید ژاپن علیه میلیاردرهای روسی

وزارت دارایی ژاپن اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است تا دارایی ۱۷ فرد روسی دیگر را مسدود کند که این اقدام تعداد کل افراد تحریم شده روسیه را به رقم ۶۱ می‌رساند.

درخواست اوکراین برای اخراج روسیه از شورای اروپا

نخست وزیر اوکراین خواستار حمایت کشورهای عضو شورای اروپا از اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز کی‌یف و اخراج مسکو از شورای اروپا شد.

هشدار وزارت خارجه آمریکا به چین

وزارت امور خارجه آمریکا به چین نسبت به تامین کمک نظامی یا مالی برای مسکو پس از حمله‌اش به اوکراین هشدار داد. این در شرایطی است که تحریم علیه چهره‌های سیاسی و تجاری روسیه افزایش یافته است.

گوترش: وقوع جنگ هسته‌ای "ممکن" است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دوشنبه به خبرنگاران گفت که تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش از حمله به اوکراین برای قرار دادن نیروهای هسته‌ای خودش در بالاترین سطح هشدار یک "تحول استخوان‌سوز" بود. دورنمای درگیری هسته‌ای که زمانی "غیر قابل تصور" بود، اکنون به محدوده "احتمال" بازگشته است. زمان آن فرا رسیده که وحشتی که علیه مردم اوکراین ایجاد شده، متوقف کنیم و در مسیر دیپلماسی و صلح قرار بگیریم.

آمریکا: جنگ جهانی سوم به نفع هیچکس نیست

در سومین هفته از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، سخنگوی کاخ سفید هشدار داد که آغاز جنگ جهانی سوم به نفع هیچ کس نیست.

وی افزود استقرار نیروهای آمریکایی در اوکراین برای جنگ با روسیه به نفع واشنگتن نیست. اگر روسیه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، جهان پاسخ خواهد داد و این عواقب ناگواری خواهد داشت.

مقام اوکراینی: ۱ تا ۸ هفته دیگر به معاهده صلح دست می‌یابیم

اولکسی آرستوویچ، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهوری اوکراین) درباره زمان تخمینی توافق بر سر معاهده صلح با روسیه گفت: فکر می‌کنم که به احتمال زیاد تا اوایل ماه مه، به معاهده صلح دست یابیم، حتی شاید زودتر از آن. یا ظرف یک تا دو هفته آینده به توافق صلحی همراه با خروج نیروها دست می‌یابیم، یا پس از یک دوره دیگر مذاکره، در پایان ماه مه.

چهارمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

فرانسه که ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اتحادیه با ۲۷ عضو، بسته‌ای تحریمی را تایید کرده است که "افراد و نهادهای دخیل در تهاجم به اوکراین" و همچنین بخش‌های اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهد.

ایلان ماسک، پوتین را به مبارزه تن به تن فراخواند

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را به نبردی تن‌ به تن بر سر اوکراین فراخواند و از رهبر روسیه خواست به جای آن که سربازانش را به جنگ در آن سوی مرزها بفرستد، خود پا به صحنه  نبرد بگذارد.

او با مخاطب قرار دادن صفحه رسمی انگلیسی ولادیمیر پوتین، نوشت: «من بدین‌ وسیله ولادیمیر پوتین را به مبارزه‌ای تن به تن دعوت می‌کنم.» و به روسی افزود: «آیا این مبارزه را می‌پذیرید؟»

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا و دیپلمات ارشد چین در رم

"یانگ جیچی" و "جیک سالیوان"، مشاور  امور خارجی دولت چین  و مشاور امنیت ملی دولت بایدن در رُم (پایتخت ایتالیا) با یکدیگر دیدار کردند؛ دیداری که در میانه گزارش‌هایی مبنی بر درخواست کمک تسلیحاتی روسیه از چین صورت گرفت.

مسکو: کی‌یف در حال جذب تروریست‌های داعش از سوریه است

اولگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد که  کی‌یف با کمک متحدان غربی خود اکنون در حال جذب تروریست‌های فعال در خاورمیانه به ویژه سوریه هستند.

صدراعظم آلمان خطاب به پوتین: دیگر دست نگه دارید!

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان  پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خطاب به پوتین گفت که «دیگر دست نگه دارید»!

هشدار اسرائیل به روسیه: ما به منزله راهی برای دور زدن تحریم‌های غرب نخواهیم بود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو به منزله راهی برای دور زدن تحریم‌های إعمال شده بر مسکو نخواهد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین