کد خبر: ۳۰۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
در پی خروج روسیه از گفت‌وگوهای صلح جنگ دوم جهانی، ژاپن سفیر روسیه در این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد.
ناطقان: ژاپن سفیر روسیه در این کشور را روز سه‌شنبه به وزارت امور خارجه احضار کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفته که وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های اخیر ژاپن از مذاکرات انعقاد پیمان صلح کنار کشیده و پروژه‌های اقتصادی مرتبط با جزایر مورد مناقشه کوریل را مسکوت گذاشته است.

مسکو و توکیو هنوز مخاصمات دوران جنگ جهانی دوم را بر سر جزایری که در روسیه به کوریل و در ژاپن به سرزمین‌های شمالی شناخته می‌شوند، به صورت رسمی پایان نداده‌اند.

خروج روسیه از این مذاکرات واکنشی به تحریم‌های ژاپن علیه این کشور بوده است، تحریم‌هایی که در راستای موضع ژاپن در حمایت از مواضع غرب پس از آغاز عملیات ویژه روسیه علیه اوکراین صورت پذیرفته است.

مسکو پیش‌تر اعلام کرده بود که به تحریم‌های کشورهای دیگر علیه خود، واکنش نشان خواهد داد.

در همین حال، کرملین می‌گوید گفت‌وگوهای روسیه و اوکراین در حال ادامه است و روسیه تمایل دارد که این گفت‌وگوها فعال‌تر و قوی‌تر باشد.
کاخ ریاست‌جمهوری روسیه همچنین گفته است که مسکو تمایلی ندارد جزئیات خواسته‌هایش را از اوکراین را به‌صورت عمومی بیان کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین