کد خبر: ۳۰۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
مدیر سد زاینده رود گفت: ذخیره این سد به ۲۸۴ میلیون مترمکعب رسیده و ۷۷ درصد از ظرفیت آن همچنان خالی است.
ناطقان: سید مجتبی موسوی نائینی اظهار داشت: حجم آب پشت سد زاینده رود به ۲۸۴ میلیون مترمکعب رسیده است و هم اکنون ۲۳ درصد از ظرفیت آن پرشدگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ورودی به سد زاینده‌رود ۷۶ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۲۰ مترمکعب بر ثانیه است.

مدیر سد زاینده رود با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود، گفت: مجموع بارندگی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی (مهرماه) تا دوم اسفندماه یک هزار و ۱۴۹ میلیمتر بوده در حالی که بارش‌ها در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۷۴۹ میلیمتر و در بلندمدت ۱۰۷۲ میلیمتر بوده است.

موسوی نائینی اضافه کرد: طبق این آمار بارش‌های امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد و در مقایسه با بلند مدت هفت درصد افزایش یافته است.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین