کد خبر: ۳۰۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به حضور 76 هزار نفر نیرو از دستگاه های مختلف از جمله پلیس برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در طرح نوروزی، از افزایش 37 درصدی تردد در جاده های کشور خبر داد.
ناطقان: سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه بازدید از وضعیت خدمت رسانی ماموران پلیس راه به هموطنان و همچنین وضعیت ترافیکی آزاد راه "قزوین-رشت" اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال بیش از 76 هزار نفر از دستگاه های مختلف ازجمله پلیس، راهداری، اورژانس، هلال احمر و ... در حال انجام وظیفه هستند تا هموطنان عزیز در این ایام با آرامش خاطر به مسافرت رفته و از تعطیلات خود لذت ببرند.

وی با اشاره به اینکه در ایام پر سفری قرار داریم و هموطنان پس از 2 سال شرایط کرونایی کشور در حال انجام مسافرت هستند، افزود: شاهد 37 درصد افزایش تردد در جاده های کشور هستیم و محورهای مواصلاتی استان قزوین با بیش از یک میلیون و 600 هزار تردد به عنوان یکی از استان های پر تردد در کریدور اصلی ترافیک کشور قرار دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی پلیس ایمنی در سفر و تصادفات جاده ای است، تصریح کرد: نیروهای پلیس راهور و پلیس راه ناجا هم در تمام معابر شهری و برونشهری در خدمت مردم هستند و از مردم عزیز هم می خواهیم که در این ایام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری داشته باشند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه 25 درصد از تصادفات و 75 درصد از تلفات جانی در جاده ها اتفاق می افتد، گفت: از رانندگان درخواست داریم از خودروی ایمن استفاده و با نهایت احتیاط در بین خطوط رانندگی کرده و حتما همه سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن تاکید بر اینکه سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه 4 عامل اصلی تصادفات در ایام پرترافیک جاده ای کشور است تصریح کرد: رانندگان اطلاع رسانی پلیس در خصوص وضعیت جاده ها را مدنظر قرار داده و با توجه به وضعیت جوی در محورهای شمالی و غربی از سفر به این مناطق خودداری کنند.

وی در پایان گفت: در سطح کشور بیش از ۵۲٠٠ نقطه حادثه خیز وجود دارد که بیش از 3 هزار نقطه آن در جاده های کشور است و باید بپذیریم 25 درصد از تصادفات جاده ای به وضعیت نامناسب جاده ها بر می گردد و رفع این معضل نیازمند تامین اعتبار برای ایمن سازی و بهسازی جاده های کشور است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین