کد خبر: ۳۰۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
خیانت به معنی عهد شکنی، پنهان کاری، بی وفایی و دروغ به همسر است. تمام این رفتارها می توانند باعث سردی و دلخوری شوند. خیانت به شدت در میان جامعه منفور خوانده می شود و هیچ فرهنگی این کار را تایید نمی کند؛ بلکه در بین تمام جوامع به عنوان یک عمل غیرانسانی شناخته می شود. اما عکس العمل در برابر خیانت چیست؟
ناطقان: خیانت به همسر می تواند هم از جانب مرد و هم از جانب زن صورت بگیرد. متاسفانه این موضوع مربوط به چندسال اخیر نیست و از گذشته تا به حال ادامه داشته، ولی امروزه آمار آن به شدت افزایش داشته است.

 

خیانت می تواند به دلایل متفاوتی از جمله؛ فرهنگ نادرست، استفاده غیر اصولی از فضای مجازی، تربیت خانوادگی غلط و یا حتی مشکلات اقتصادی اتفاق بیوفتد. خیانت به همسر هیچ توجیه قانع کننده ای ندارد و فردی که خیانت می کند از طرف خانواده و جامعه ترد می شود. اما در صورت دیدن خیانت همسر باید راهکار مناسب برای حل مشکل را پیدا کرد و بهترین رفتار را نشان داد.
 
مشاوره خیانت همسر:

بعد از اینکه فرد متوجه خیانت همسر خود می شود احساس سردرگمی، ناراحتی شدید و اعتماد به نفس پایین در او شکل می گیرد، که تمامی این موارد طبیعی است. ممکن است در این موقعیت سوالاتی به ذهن فرد برسند که در صورت پاسخ درست به آنها، می تواند خود را از وضعیت موجود نجات دهد. این سوالات متداول عبارتند از:

 


 
آیا باید به این زندگی مشترک پایان داد؟

تصمیم گیری در مورد این موضوع به خود شخص بر می گردد، گاهی ممکن است فرد در صورت مشاهده ی خیانت سعی کند کم و کاستی های زندگی اش را جبران کند، گاهی نیز شخص به هیچ عنوان نمی تواند در آن زندگی باقی بماند و طلاق را به تمام مشکلات بعد از آن ترجیح می دهد.

 

در هر صورت طلاق اولین و بهترین راه نیست. اگر فرد از همسر خود بارها خیانت مشاهده کند و هیچ راهی برای حل آن نداشته باشد، پیشنهاد می شود یک دوره ی ۶ ماهه (حداقل) با عنوان اعتماد سازی انجام گیرد. در این دوره فرد بعد از رفع شدن شوکی که خیانت به او وارد کرده، درباره تمام ابعاد رابطه اش فکر می کند و آنچه واقعا می خواهد را برای خود روشن می کند.

 

این دوره به معنای این نیست که فرد با همسر خیانتکارش در یک بستر بخوابد، بلکه به این معناست که باید فضایی را ایجاد کرد تا هر دو نفر بتوانند در آن فکر کنند. گاهی نیز ممکن است فرد به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کند و از او درخواست راهنمایی کند، لازم به ذکر است مشاوره قبل از ازدواج به شما طلاق را پیشنهاد نمی دهد بلکه توصیه هایی را برای برقراری صلح و ادامه ی زندگی ارائه می دهد.

 
فردی که خیانت دیده با بچه هایش چگونه باید رفتار کند؟

در این رابطه دو اصل وجود دارد:

 

۱) درباره ی موضوع خیانت والدین، به فرزندان چه باید گفت؟

حتما به این نکته توجه کنید؛ که اگر از روی احساس صحبتی می کنید، بعدا نمی توانید آن را پس بگیرید. بنابراین کاملا مراقب کلماتی که به کار می برید باشید. نیازی نیست فرزندان در جریان تمام جزئیات موقعیت خیانت و توهین قرار بگیرند.

 

بهتر است موضوع را با کلماتی مثل مشکلات و اختلاف رابطه برای آنها باز کنید مثلا بگویید ما در حال حاضر با مشکلاتی مواجه شدیم و سعی می کنیم اون ها رو حل کنیم، مهم اینه که شما بدونید این مشکلات اصلا تقصیر شما نیست.

 

سعی کنید ارزشی که فرزندان برای شما دارند را برای خودشان بازگو کنید و به آنها امید دهید که وضعیت همینطور باقی نمی ماند و مشکلات حل می شوند. در صورتی که از شما سوالی در رابطه با این قضیه پرسیده شد، سعی کنید متناسب با سن آنها موضوع را باز کنید.

 

۲) حواستان به امنیت روانی اخلاقی، جسمی فرزندتان باشد.

این موضوع بسیار مهم است که فرزندتان از چارچوب اخلاقی و سنی خود خارج نشود. مشکلات مربوط به والدین نباید زندگی فرزندان را تحت تاثیر قرار دهند. اگر همسرتان معشوقه ای دارد، که سنی متناسب با همسرتان دارد خطری برای فرزندتان وجود ندارد، اما باید آگاه باشید و بر رفتارهایی که فرزندتان در فضای مجازی دارد، نظارت داشته باشید. آنها ممکن است با محتوای جنسی که مناسب سن آنها نیست مواجه شوند که نیازمند بررسی و مداخله است.

 


 
آیا درست است که خیانت همسر را به روی آورد؟

زمانی که متوجه خیانت همسرتان شدید؛ عصبانی و کلافه می شوید و دوست دارید هرچه سریع تر به دنبال دلیل خیانت و شاید مجازات او باشید، اما نباید شتابزده و بدون فکر عمل کرد. به یاد داشته باشید که تک تک رفتار شما عواقب دارد. قبل از هر اقدامی با یک مشاور این موضوع را در میان بگذارید چون هر چقدر هم که درباره ی این موضوع قطعیت داشته باشید باز هم احتمال خطا و اشتباه وجود دارد، بنابراین مشاوره می تواند بهترین راهنما باشد.

 

تمام موارد دیده یا شنیده، مدرک، شرایط زندگی و... را برای مشاور شرح دهید و به سوالات او پاسخ دهید. از این طریق مشاور می تواند بهترین راه افشای خیانت همسر را برای شما روشن کند و می تواند در ادامه ی مسیر برای داشتن زندگی بهتر و التیام درد خیانت شما را یاری کند.

 
اگر تغییری در خود و رابطه ی جنسی بدهم همسرم دیگر خیانت نمی کند؟

بعضی افراد فکر می کنند اگر لاغرتر، چاق تر، زیباتر و... شوند و یا حتی تعداد رابطه ی جنسی شان را افزایش دهند همسرشان دیگر به آنها خیانت نمی کند. این نظریه کاملا اشتباه است. اگر شما قصد دارید خود را برای جلوگیری از خیانت دوباره ی همسرتان تغییر دهید، دست نگه دارید.

 

شاید انجام یکسری حرکات و کارها بتواند زندگی را تحکیم ببخشد اما بدانید اگر خیانتی صورت گرفت تقصیر شما نبوده با خودتان دائما تکرار نکیند که : من زشتم، حتما چاق بودم و... چون تمامی این تفکرات اشتباه هستند. دلیلی ندارد با کسی که به شما خیانت کرده و شما به او اعتماد ندارید فعلا رابطه جنسی داشته باشید. رابطه ی عاشقانه نیازمند رابطه ی جنسی است نه رابطه ی خیانتکارانه.

 
کسی که یک بار خیانت کرد، باز هم می تواند این کار را تکرار کند؟

این موضوع را نمی توان با قطعیت مشخص کرد زیرا دلایل افراد برای خیانت متفاوت است. ممکن است فرد خیانتکار اختلال روانی داشته باشد و مشکل او نیاز به درمان داشته باشد و یا اصلا قابل درمان نباشد. اما اگر خیانت در اثر سلسله دلایل صورت می گیرد، می توان اعتماد بیشتری به فرد بعد از رفع مشکلات داشت.

 

 
اگر بعد از اطمینان، فرد خیانتش را دوباره تکرار کند چه باید کرد؟

یکی از نگرانی هایی که افراد با مشاور خود در میان می گذارند همین مورد است.  هیچ زن یا مردی نمی تواند خیانت همسرش را فراموش کند اما می تواند درد آن را کاهش دهد و شاید تا حدودی ببخشد. در هر صورت اعتماد دوباره برای فرد سخت است، بنابراین اگر تصمیم می گیرید که زندگی خود را ادامه دهید تحت نظر مشاور باشید. نگرانی و شک های خود را با او در میان بگذارید تا بهترین راهنمایی را دریافت کنید.

 
آیا باید برای همسر خط قرمز تعیین کرد؟

برای اینکه بتوان زندگی را به درستی پیش برد؛ باید برای او خط قرمز تعیین کرد و پیامد رد شدن از آنها را کاملا مشخص کرد. بدانید اگر شریک زندگی شما قصد ادامه دادن و حفظ زندگی را داشته باشد، این خط قرمزها را بدون بحث قبول می کند:

۱) اولین موردی که باید مشخص کرد خیانت نکردن است. این مورد جای هیچ بحثی ندارد. او نباید به شما دروغ بگوید یا چیزی را مخفی کند البته در نظر داشته باشید این تغییر به یک باره صورت نمی گیرد خصوصا برای فردی که عادت به خیانت و دروغ دارد، زمان بر است.

 

۲) نظارت بر حضور او در شبکه های اجتماعی.

 

۳) توضیح درباره ی پولی که مصرف می شود.

 

۴) رعایت قانون ساعت رفت و آمد به خانه و اطلاع دادن در صورت دیر آمدن.

 

۵) تماس تلفنی و جویای کار شدن هنگامی که فرد بیرون از منزل است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین