کد خبر: ۳۰۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
تورم اجاره مسکن در تهران بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی، در اسفند به ۴۶ و در کل کشور ۵۰ درصد رسیده است. این رقم در بهمن به ترتیب ۴۸ و ۵۲ درصد بود.
ناطقان: بانک مرکزی، گزارش تحولات بازار مسکن در اسفند را منتشر کرد. بر این اساس، تورم اجاره مسکن در تهران در آخرین ماه سال ۱۴۰۰ به ۴۶ و در کل کشور ۵۰ درصد رسیده است. این رقم در بهمن به ترتیب ۴۸ و ۵۲ درصد بود.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در اسفندماه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده به ترتیب معادل ۴۵،۸ و ۵۰،۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن است. رشد ماهانه شاخص مزبور در اسفند در شهر تهران و کل مناطق شهری به ترتیب معادل ۰،۴ و ۱،۲ درصد است.
چشم‌انداز اجاره مسکن

گزارش بانک مرکزی از شاخص اجاره مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری در بهمن سال ۱۴۰۰ نیز رشد به ترتیب معادل ۴۸،۴ و ۵۲،۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌‌‌داد.

منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن آن زمان به تجارت‌نیوز گفت: کاهش توان اقتصادی جامعه، تقاضا برای اجاره را افزایش داده است. در نتیجه نرخ کرایه به صورت مداوم بالا می‌رود.

این کارشناس بازار مسکن، ادامه داد: از آن سو، افزایش تورم و عدل تعادل میان منابع و مصارف خانوارها، کرایه را به منبعی برای کسب درآمد برای بعضی موجران تبدیل کرده است.


او در مورد بازار اجاره در سال ۱۴۰۱ می‌گوید: ‌با توجه به شاخص‌های موجود چون نرخ تورم، افزایش نقدینگی، میزان تقاضا برای مسکن و آمارهای تولید در این بخش، به نظر می‌رسد که روند افزایشی کرایه در سال آینده نیز ادامه می‌یابد.

غیبی بیان می‌کند: تحقق شعارها و افزایش میزان تولید آپارتمان‌های ارزان‌قیمت شاید بتواند بازار اجاره را به تعادل برساند. البته تجربه نشان می‌دهد طرح‌هایی چون جهش تولید مسکن، به نتیجه مطلوب نمی‌رسند.


منبع: تجارت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین