کد خبر: ۳۰۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرمای مضافتی در بسته‌های ۵۵۰گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به‌ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که مردم می‌توانند این محصولات را به این قیمت از میادین میوه تهیه کنند.
ناطقان: محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در 14 استان کشور 268 هزار هکتار نخیلات خرما وجود دارد که ایران را با تولید یک‌میلیون و 420 هزار تن  در رتبه سومین تولیدکننده خرما در جهان قرار داده است.

وی افزود: 20 درصد بازار جهانی خرما نیز در اختیار ایران است و سالانه 388 هزار تن به‌ارزش 300 میلیون دلار صادر می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:  سرانه مصرف خرما در کشورمان 8 تا 10 کیلوگرم است یعنی ایرانیان سالانه در حدود 10 کیلوگرم از این محصول را مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری انجمن‌های ملی خرما و صادرکنندگان بازار این محصول را در ماه رمضان کنترل کرده‌ایم که افزایش تقاضا در این ایام موجب افزایش قیمت‌ها نشود.

برومندی اظهار داشت: قیمت خرمای مضافتی در بسته‌های 550گرمی و 700 تا 730 گرمی به‌ترتیب 32 تا 34 هزار و 900 تومان است که به‌عبارتی قیمت هر کیلوگرم از این محصول 48 هزار تومان می‌شود و فروش بالاتر از این قیمت قابل قبول نیست و توسط دستگاه‌های نظارتی این قیمت کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبودی در تولید خرما در کشور وجود ندارد به‌طوری که 70 هزار تن خرما در سردخانه‌ها باقی مانده است که برای این ایام استفاده شود.
منبع: فارس
برچسب ها: قیمت ، خرما ، ماه رمضان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین