کد خبر: ۳۰۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
رویترز خبر داد که بر اثر حمله موشکی روسیه به ایستگاه راه آهن شهر کراماتورسک واقع در شرق اوکراین ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.
ناطقان: اوکراین اعلام کرد که به ایستگاه راه آهن کراماتورسک توسط روس‌ها حمله شده است. راه‌آهن اوکراین اعلام کرد صبح جمعه حمله راکتی روسیه به ایستگاه قطار کراماتورسک در استان دونتسک بیش از ۳۰ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت.

اوکراین مدعی حمله روسیه به ایستگاه راه آهن کراماتورسک شد

رسانه‌ها به نقل از مقامات اوکراین از حمله نظامیان روسی به ایستگاه راه آهن شهر کراماتورسک واقع در شرق این کشور خبر می‌دهند؛ در حالی که اتحادیه اروپا این تهاجم را محکوم کرده اما مسکو آن را رد می‌کند.

شهردار کراماتورسک می‌گوید: حدود چهار هزار نفر که بیشتر آنان را زنان و کودکان شامل می‌شدند در ایستگاه قطار شهر بودند که مورد اصابت موشک قرار گرفت.

اوکراین مدعی حمله روسیه به ایستگاه راه آهن کراماتورسک شد

وزارت دفاع روسیه اما، هرگونه حمله امروز به شهر کراماتورسک اوکراین را تکذیب کرد و گفت: فقط نیروهای اوکراینی از موشک‌های تاکتیکی استفاده می‌کنند که قطعات آن در کراماتورسک کشف شده است.

مسکو حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک در دونتسک در شرق اوکراین را رد کرد و افزود اوکراین ماه گذشته با همین نوع موشک مرکز شهر دونتسک را هدف قرار داده بود.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید نیروهای ما امروز هیچ هدفی در کراماتورسک نداشتند. مسکو بمباران ایستگاه کراماتورسک را رد می‌کند.


از سوی دیگر، اتحادیه اروپا حمله به ایستگاه راه آهن در شهر کراماتورسک اوکراین را محکوم کرد.

جوسپ بورل مسوول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که حمله روسیه به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در شرق اوکراین را به شدت محکوم می‌کنم.

شبه نظامیان دونتسک طرفدار مسکو هم نیروهای اوکراینی را به انجام حمله به ایستگاه راه آهن کراماتورسک متهم کردند.

شارل میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز در یک پست توئیتری نوشت:‌ «دیدن اینکه روسیه یکی از ایستگاه‌های اصلی تخلیه غیرنظامیان را در حالیکه حملاتش را تشدید کرده می‌زند، وحشتناک است.»
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که همراه با اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه در راه کی‌یف است؛ در یک پیام توئیتری مشابه، حمله روسیه را به شدت محکوم کرده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین