کد خبر: ۳۰۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
یک گزارش نشان می‎دهد استفاده از زور از سوی نگهبانان در زندان‌های لس‌آنجلس به امری عادی تبدیل شده است.
ناطقان: یک گزارش جدید نشان می‎دهد نگهبانان زندان لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا آمریکا مکرراً به سر افراد زندانی ضربه زده و آن‌ها را تحت بازرسی گروهی تحقیرآمیز قرار داده‎اند؛ در این نوع بازرسی زندانیان مجبور می‌شوند ساعت‌ها بدون لباس منتظر بمانند.

به گزارش «گاردین»، به نظر می‌رسد که اداره پلیس شهر لس آنجلس که بر بزرگترین سیستم زندان محلی در این کشور نظارت دارد، به طور معمول سیاست‌های استفاده از زور را نقض می‌کند، به طوری که سرپرستان نمی‌توانند نگهبانان را پاسخگو بدانند و از ارائه اطلاعات به ناظرانی که وظیفه بازرسی برخورد با افراد زندانی را دارند، خودداری می‌کنند.

این گزارش که در دادگاه فدرال آمریکا ارائه شده، بر رشته طولانی رسوایی‌ها برای این اداره می‌افزاید.

ناظران نخستین بار در سال ۲۰۱۴ برای حل و فصل پرونده مربوط به ضرب و شتم زندانیان گزارشی ارائه کردند که نشان می‌داد برخی از مشکلات در زندان‌ها پس از بازدید از این مراکز در دسامبر ۲۰۲۱ وخیم‌تر شده است.

ناظران این زندان، یعنی «رابرت هیوستون»، یکی از مقامات سابق زندان و «جفری شوارتز»، مشاور این گروه، می‎گویند که استفاده از ضربه زدن به سر، در دو سال گذشته یا بیشتر، نسبتاً بدون تغییر بوده و ممکن است تغییر کرده و افزایش یابد.

در این گزارش چندین مورد از حوادثی که در آن نگهبانان با استفاده از زور با زندانیان رفتار کرده و به سر آن‌ها ضربه‌های سنگین زده‎اند، آورده شده است.

اداره پلیس لس‌ آنجلس به درخواست اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ نداده است.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۸، مردی در زندانی در شمال کالیفرنیا پس از بسته شدن دست و پا و به طور کلی بدنش، بر اثر خفگی جان خود را از دست داد که باعث بررسی گسترده این اقدام شد.

زندان‌های لس‌آنجلس سال‌ها گرفتار فساد و رسوایی‌های قضایی بوده‌اند، به طوری که کلانتر سابق این شهر و معاون او هر دو در پرونده‌های ناشی از تحقیقات سوء رفتار محکوم شدند.

نگهبانان در زندان مرکزی مردان نیز مدت‌ها متهم به عضویت در یک گروه هستند که به استفاده از زور بیش از حد معروف است.

این اداره همچنین اخیرا با پرسش‎های فزاینده‌ای درباره مرگ یک جوان ۲۷ ساله در سلول انفرادی مواجه شده است.

«هلن جونز»، شخصی که پسر ۲۲ ساله اش در سال ۲۰۰۹ در بازداشت کلانتر لس آنجلس جان باخت، می‎گوید که از این گزارش تعجب نکرده است.

وی اظهار داشت «مدت زیادی است که اینطور بوده است، این فقط یک هنجار است؛ خارج از کنترل است و هیچ عواقبی ندارد.»
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین