کد خبر: ۳۰۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
یک مؤسسه مالی انگلیسی پیش بینی کرد که بدهی دولت‌های جهان در سال جاری میلادی رکورد خواهد زد و علت این افزایش در درجه اول عملکرد آمریکا، ژاپن و چین خواهد بود.
ناطقان: به نقل از راشاتودی، مؤسسه انگلیسی مدیریت دارایی جینس هندرسون در گزارش جدید خود پیش بینی کرد که بدهی دولت‌های جهان در سال جاری میلادی با ۹.۵ درصد افزایش به رکورد ۷۱.۶ تریلیون دلار خواهد رسید که علت این افزایش بدهی در درجه اول عملکرد ایالات متحده، ژاپن و چین خواهد بود.

بر اساس تحقیقاتی که اخیراً منتشر شده است، دولت‌ها در سراسر جهان از زمان شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ اقدامات خود را برای گرفتن وام افزایش داده‌اند، چرا که تلاش می‌کنند از اقتصاد خود در برابر پیامدهای این بیماری محافظت کنند.


داده‌های این مؤسسه نشان می‌دهد که بدهی چین در سال گذشته با یک پنجم یا ۶۵۰ میلیارد دلار افزایش سریع‌ترین و بیشترین افزایش نقدی را داشته است.

در میان اقتصادهای بزرگ و توسعه‌یافته، آلمان بیشترین افزایش درصدی را داشته است و بدهی‌هایش ۱۵ درصد افزایش یافته است، تقریباً دو برابر میانگین سرعت جهانی.


این تحقیق نشان می‌دهد که بدهی‌های دولت جهانی در دو دهه گذشته سه برابر شده است، اما یک عامل کاهش‌دهنده، هزینه‌های پایین خدمات بدهی بود.

با این حال، اکنون قرار است این هزینه ها به شدت افزایش یابد و در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴.۵ درصد افزایش یابد و در صورت ثابت بودن ارزش دلار به ۱.۱۶ تریلیون دلار برسد.

در این گزارش همچنین آمده است: به‌دلیل افزایش نرخ‌های بهره، تأثیر تورم بر حجم زیادی از بدهی‌های بریتانیا... و هزینه لغو برنامه تسهیل کمی (QE) بیشترین تأثیر در بریتانیا احساس خواهد شد.

بتانی پین، مدیر پورتفوی اوراق قرضه جهانی در مؤسسه هندرسون، خاطرنشان کرد: این بیماری همه گیر تاثیر زیادی بر استقراض دولت‌ها داشته است - و قرار است اثرات پس از آن برای مدتی ادامه یابد.

وی افزود: فاجعه ای که در اوکراین رخ می دهد احتمالاً دولت های غربی را تحت فشار قرار می دهد تا برای تأمین هزینه های دفاعی افزایش یافته وام بیشتری بگیرند.

این مؤسسه همچنین تأکید کرد که افزایش سطح استقراض دولت‌ها در سراسر جهان فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاران اوراق قرضه کوتاه‌مدت فراهم می‌کند که در حال حاضر نسبت به اوراق بلندمدت، جذاب‌تر به نظر می‌رسند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین