کد خبر: ۳۰۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
براساس گزارش منابع اقتصادی در پایان معاملات امروز بهای نفت بازهم روند افزایشی گرفت.
ناطقان: بر اساس آمار پایگاه اینترنتی اویل پرایس در معاملات روز سه شنبه، تا ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران، بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان روند افزایشی داشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدییت‏ برای تحویل در ماه مه، با سه دلار و ۷۸ سنت معادل حدود چهار و یک صدم درصد افزایش نسبت به معاملات پیشین، به ۹۸ دلار دو ۸۷ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال، هم برای تحویل در ماه مه، با چهار دلار و ۱۷ سنت معادل حدود چهار و ۲۲ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۲ دلار و ۶۴ سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز برای تحویل در همین تاریخ، با ۹۰ سنت معادل حدود ۹۰ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۱ دلار و دو سنت رسید.

شایان ذکر است جنگ میان بزرگترین صادرکننده سوخت فسیلی و یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم و دانه‌های روغنی جهان، کل اقتصاد دنیا را با رشد کندتر و تورم سریعتر مواجه کرد. روسیه و اوکراین تولیدکنندگان عمده کالا هستند و این جنگ باعث افزایش قیمت‌های جهانی به ویژه در حوزه نفت و گاز طبیعی شده است. هزینه‌های مواد غذایی افزایش یافته و گندم که اوکراین و روسیه ۳۰ درصد از صادرات جهانی آن را تشکیل می‌دهند، به رکورد قیمتی رسیده است.

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین المللی پول اخیراً در یک نشست توجیهی در واشنگتن به خبرنگاران گفت: ما در جهانی با مشکلات فراوان و شوک‌های بزرگ زندگی می‌کنیم. ما به قدرت جمعی برای مقابله با مشکلات آینده نیاز داریم.

در حالی که برخی از اثرات ممکن است به طور کامل برای چندین سال مورد توجه قرار نگیرند، در حال حاضر نشانه‌های واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد جنگ و در نتیجه جهش هزینه‌های کالا‌های اساسی، ایجاد تعادل ظریف بین مهار تورم و حمایت از اقتصاد را برای سیاست‌گذاران در برخی کشور‌ها دشوارتر می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین