کد خبر: ۳۰۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
پس از تحریم انتخابات توسط حزب «تحریک انصاف» و تعیین «شهباز شریف» به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان، ترکیه و هند به عنوان نخستین کشورها نخست وزیری جدید را تبریک گفتند.
ناطقان: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به عنوان نخستین سران کشورهای منطقه تعیین «شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ (نواز) به عنوان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان را تبریک گفتند.

اردوغان در تماس تلفنی با شریف با تاکید بر اینکه آنکارا از نزدیک تحولات پاکستان را پیگیری می‌کند، اظهارداشت: مردم پاکستان با وجود دشواری‌ها نشان دادند که به اولویت قانون و دموکراسی اعتقاد دارند.


رئیس جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد که این کشور مانند گذشته به حمایت از پاکستان ادامه خواهد داد.

نخست وزیر هند نیز با انتشار پیامی در توئیتر ضمن تبریک انتخاب شریف گفت: هند خواستار صلح و ثبات در منطقه‌ای عاری از تروریسم است تا بتوانیم بر چالش‌های توسعه‌ای خود تمرکز کرده و رفاه مردم خود را تضمین کنیم.

شهباز شریف روز گذشته به عنوان نامزد اپوزیسیون مشترک و درحالیکه حزب تحریک انصاف انتخابات را تحریم کرده و اعضایش از پارلمان استعفا دادند با کسب ۱۷۴ رأی از مجموع ۳۴۲ رأی ممکن به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب شد.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین