کد خبر: ۳۰۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
ایالات متحده انتصاب شهباز شریف به عنوان نخست‌وزیر جدید پاکستان را تبریک گفت و دیپلمات ارشد آمریکا بار دیگر بر "ارزش" روابط میان این دو کشور تاکید کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، لحن مسالمت‌جویانه بیانیه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا سیگنالی از تمایل برای احیای مناسبات "آسیب‌دیده" در دوران عمران خان، نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان است که رویکرد ضد آمریکایی شدیداللحنی داشت و در نهایت هم گفت که واشنگتن برای برکناری‌اش دسیسه‌چینی کرد.

بلینکن گفت: پاکستان برای نزدیک به ۷۵ سال یک شریک مهم در زمینه منافع متقابل گسترده بوده است و ما برای روابط خود ارزش قائل هستیم. ایالات متحده به شهباز شریف نخست‌وزیر تازه انتخاب شده پاکستان تبریک می‌گوید و ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری دیرینه خود هستیم. ایالات متحده پاکستان قوی، مرفه و دموکراتیک را برای منافع هر دو کشور ضروری می‌داند.

بیانیه بلینکن دو روز پس از روی کار آمدن شهباز شریف ۷۰ ساله منتشر شد. با وجود لحن گرم بلینکن، تحلیلگران انتظار ندارند که واشنگتن برای گسترش چشم‌گیر مناسبات قدمی بردارد و عمدتا روی همکاری امنیتی به ویژه مبارزه با تروریسم و افغانستان متمرکز خواهد ماند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین