کد خبر: ۳۰۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته از ولیعهد امارات به دلیل واکنش دیرهنگام ایالات متحده نسبت به حملات انصارالله یمن به امارات عذرخواهی کرد.
ناطقان: سایت خبری اکسیوس به نقل از منابعی اعلام کرد، اماراتی‌ها از واکنش ضعیف و با تاخیر آمریکا به این حملات ناامید شده بودند و دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همچنین از واکنش امارات به حمله روسیه به اوکراین ناراحت شده بود و عذرخواهی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به کاهش این تنش‌ها کمک کرد.

این سایت خبری همچنین اعلام کرد، یک مسئول برجسته در وزارت خارجه آمریکا از سخن گفتن در خصوص این موضوع سرباز زد اما آن را انکار نکرد.

این مسئول آمریکایی همچنین تصریح کرد: ما به شدت برای همکاری خود با امارات ارزش قائل هستیم و آن را ارج می‌نهیم و ما به ایستادگی خود در کنار شریکانمان در مقابله با تهدیدات مشترک ادامه خواهیم داد.

یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که دیدار بلینکن با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات به بازگرداندن روابط بین دو کشور به مسیر درست کمک می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین