کد خبر: ۳۰۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی امروز خبر داد.
ناطقان: صادق ضیاییان با بیان اینکه مطابق نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی تا روز سه‌شنبه گذر متناوب امواج تراز میانی جو از کشور پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس جمعه در مناطقی از جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور، نیمه غربی کرمان، یزد، دامنه‌های زاگرس مرکزی در همدان،  مرکزی و قم، استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، همچنین در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، شنبه گستره فعالیت سامانه نوار شمالی، مرکز، شرق، جنوب، جنوب شرق کشور و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی، قم و شرق لرستان و ارتفاعات در جنوب غرب کشور را در بر خواهد گرفت و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی روزهای جمعه و شنبه شمال خلیج فارس مواج و متلاطم و در شمال غرب و غرب کشور روند کاهش نسبی دما حاکم است، درباره وضعیت جوی یکشنبه، ادامه داد: یکشنبه گستره فعالیت سامانه در شرق سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان، شمال شرق و شرق کشور و شمال سیستان و بلوچستان  و کرمان است و در شرق خراسان رضوی و غرب خراسان شمالی  رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

ضیاییان همچنین این را هم گفت که دوشنبه این موج در منطقه خراسان، شرق یزد، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان سبب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و کاهش نسبی دما خواهد شد و در مناطقی از خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش شدت خواهد داشت.  

وی افزود: سه‌شنبه این سامانه در خراسان رضوی سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود و بعد از ظهر از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و در نوار غربی کشور نیز جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، جمعه در مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و این شرایط شنبه، یکشنبه و دوشنبه در جنوب، شرق و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور روند کاهشی نسبی دما و در برخی مناطق رویداد تگرگ انتظار می‌رود، این خبر را هم داد که یکشنبه و دوشنبه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ فروردین) نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعد وبرق و به همراه وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی ‌روز  یکشنبه ( ۲۸ فروردین) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران و رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (۲۶ فروردین) اهواز و بندر عباس با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل و ارومیه با دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین و طی فردا ( ۲۷ فروردین) بندر عباس با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با ۱_  درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین