کد خبر: ۳۰۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
وزیر خارجه و معاون وزیر دفاع دولت موقت طالبان در دیدار امروز با منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان اعتراض کابل را به حملات اسلام آباد به ولایت های خوست و کنر اعلام کردند.
ناطقان: به نقل از بی‌بی‌سی، طالبان امروز شنبه اعلام کرد که در اعتراض به «حملات اخیر از پاکستان به برخی مناطق در خوست و کنر» سفیر پاکستان در کابل را به وزارت امور خارجه احضار کرده است.

طالبان امروز شنبه اعلام کرد که در اعتراض به «حملات اخیر از پاکستان به برخی مناطق در خوست و کنر» سفیر پاکستان در کابل را به وزارت امور خارجه احضار کرده است.

امیرخان متقی وزیر خارجه و شیرین آخوند معاون وزیر دفاع دولت موقت طالبان در دیدار با منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل، حملات اسلام آباد به برخی از مناطق خوست و کنر را محکوم کردند و «به‌جدیت خواستارعدم تکرار این چنین حملاتی» شدند.

امیر خان متقی در این خصوص به سفیر پاکستان گفت که باید از تمامی تجاوزات نظامی از جمله در خوست و کنر جلوگیری شود چرا که چنین حوادثی روابط بین دو کشور همسایه را تیره می‌کند.

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در این باره گفت: این حملات عواقب بدی در پی خواهد داشت.

طالبان همچنین یک نامه اعتراضی به سفیر پاکستان داده تا آن را به مسؤولین بلند پایه اسلام‌آباد برساند.

این در حالیست که وزارت خارجه پاکستان یز پیشتر از احضار کاردار سفارت افغانستان، در اعتراض به درگیری مرزی اخیر میان دو کشور خبر داده بود.

اسلام آباد همچنین از کابل خواست در راستای پرهیز از حوادث مشابه، تماس‌های متقابل و تدابیر امنیتی در مناطق مرزی را افزایش دهد.

به غیر از درگیری مرزی در ولایت «خوست» که به روایتی به کشته شدن ۷ غیرنظامی منجر شده است، شرق افغانستان شب گذشته صحنه حملات هوایی ارتش پاکستان بود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین