کد خبر: ۳۰۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
سر کلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری چهار نفر که با استفاده از دو دستگاه خودروی سواری زورگیری می کردند، خبر داد.
ناطقان: سرهنگ «محمد باقر قدم زاده» در تشریح جزییات این خبر بیان داشت: در پی اعلام یک فقره زورگیری توسط راننده و سرنشینان دو دستگاه  خودروی سواری در محدوده بلوار «اندرزگو» ماموران گشت انتظامی کلانتری تجریش سریعا به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی گفت: با حضور به موقع ماموران در محل، چهار متهم که  با در دست داشتن سلاح سرد در حال زورگیری از راننده یک دستگاه خودرو سواری بودند، مشاهده و بلافاصله طرح مهار سارقان انجام و مشخصات ظاهری آنها به دست آمد.

سرکلانتریکم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان به محض مشاهده ماموران سوار بر خودروشان شده و از محل گریختند و مال باخته که از قسمت های مختلف بدن مصدوم شده بود به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافت.

این مقام انتظامی ابراز داشت: بنابر حساسیت موضوع، تیم عملیات کلانتری وارد عمل شدند و با رصدهای گسترده اطلاعاتی مخفیگاه سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی اعضای این باند چهار نفره در سه عملیات منسجم و هماهنگ دستگیر شدند.

سرهنگ قدم زاده با اشاره به اینکه متهمان در پیجویی های انتظامی به جرم ارتکابی معترف شدند، افزود: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی ادامه دارد.

زورگیر محور عبوری بازداشت شد

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی که با سد کردن تردد خودرویی، زورگیری کرده بود خبر داد.

سرهنگ «سید قاسم موسوی فر» در این باره بیان داشت: هفتم دی ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت به عنف در کلانتری ۱۲۸ تهران نو تشکیل و با دستور قضائی برای کشف و پی جویی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی اظهار داشت، ساعت ۱۵ پنجم دی ماه حین تردد با خودرو در اتوبان شهید «یاسینی»، روبروی درب غربی پارک سرخه حصار فردی با یک دستگاه خودرو پراید با انحراف و پیچیدن جلوی اتومبیلم، راه را سد کرده و با توجه به خلوت بودن محل، با تهدید چاقو تمامی لوازم همراه وی از قبیل ساعت مچی، انگشتر طلا، یک دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری وجه نقد به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون ریال سرقت و از محل متواری شد.

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع مطروحه و لزوم شناسایی سارق، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت زورگیری پایگاه قرار گرفت که در این راستا ضمن بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم و بررسی ابعاد مختلف قضیه، کارآگاهان به محل وقوع حادثه عزیمت کرده و موفق می شوند اولین مظنون به اسم «سلمان» را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: با شناسایی مخفیگاه متهم، سلمان در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن تعدادی لوازم متعلق به شاکی کشف و توقیف شد.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر افزود: پس از انتقال متهم به پایگاه ششم با توجه به دلایل و قرائن متقن متهم چاره ای جز بیان حقیقت نداشته و ضمن اعتراف به جرم انتسابی اظهار کرد، به تنهایی و به خاطر اعتیاد و نیاز مالی سرقت را مرتکب شدم.

وی گفت: نتیجه تحقیقات به دادسرا منعکس و با دستور قضائی متهم روانه زندان شد.

کشف و توقیف ۱۶ دستگاه وسیله نقلیه در ۲۴ ساعت گذشته

فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت از کشف و توقیف ۱۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و تحت تعقیب و دستگیری ۱۳۰ مظنون خبر دارد.

سرهنگ «سلمان آدینه وند» در این باره گفت: واحدهای گشت انتظامی این یگان به صورت گشت های موتوری و خودرویی و نیز پاس پیاده به کلانترهای سطح شهر تهران اعزام و به همراه ماموران کلانتری  گشت زنی های هدفمند را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه با کنترل تردد خودروها و موتورسیکلت های عبوری، ۶ دستگاه خودرو مسروقه و  سه دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد ادامه داد: با اقتدار و هوشمندی نیروهای اعزامی هفت دستگاه خودرو تحت تعقیب نیز شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی یگان امداد پلیس تهران در پایان به دستگیری ۱۳۰ مظنون در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: متهمان برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کلانتری های مربوط قرار گرفتند.

باند سارقان مسلح منزل در قلهک به دام افتاد

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری باند سارقان مسلح منزل در محله قلهک خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح جنگی کشف شد.

سرهنگ «محمد باقر قدم زاده» در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در اسفند ماه سال گذشته وقوع یک فقره  سرقت نافرجام در محله «قلهک» به ماموران  کلانتری این محله اعلام و تیمی از ماموران عملیات کلانتری قلهک مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.  

وی با بیان اینکه در تحقیقات محلی مشخص شد که سارقان  یک مرد و زن بودند و با یک دستگاه خودروی سواری که هر دو پلاک آن سرقتی بود به منزل مال باخته  مراجعه کردند افزود: شاکی اظهار داشت که مرد سارق مدعی است که مامور پست چی است و با بازکردن در ساختمان به بهانه تحویل بسته پستی وارد منزل شده و با تهدید سلاح گرم وی را مجبور به بازکردن گاو صندوق کرده است.

رییس پلیس پیشگیری تهران گفت: سارقان که با سر و صدای مال باخته مواجه می شوند بدون ارتکاب سرقت محل را ترک و به سرعت متواری می شوند.

این مقام پلیسی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم دستگیر و در بازرسی از این محل یک قبضه سلاح کمری و هفت تیر جنگی و سایر تجهیزات جنگی و پلاک های خودرو سرقتی  کشف شد.

سرهنگ موقوفه ای با بیان اینکه متهمان ۳۵ و ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کردند خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای  کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

باند سارقان منزل حین سرقت دستگیر شدند

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق منزل محله مجیدیه بلافاصله بعد از دومین سرقت منزل خبرداد.

سرهنگ «ارسلان قاسم زاده» در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: درپی اعلام ورود چهار سارق به یکی از منازل محله مجیدیه ماموران گشت انتظامی کلانتری این محله به سرعت به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه به محض حضور در محل اعلامی، ماموران سارقان را در حال خروج از منزل مشاهده کردند، گفت: بلافاصله ماموران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند  ولی متهمان با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدند.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران به دستگیری دو متهم و فرار دو تن از متهمان اشاره کرد و ادامه داد: در بررسی اولیه از داخل کیف دستی متهمان ۲۵ میلیون ریال وجه نقد و مقداری طلا سرقتی کشف و متهمان ۲۹ و ۲۵ ساله به دو فقره سرقت منزل با همدستی سایر متهمان معترف شدند همچنین دستگیری سارقان متواری در دستور کار قرار دارد.

اعتراف به ۱۰۰ فقره مالخری

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر تلفن همراه سرقتی و اعتراف به ۱۰۰ فقره مالخری خبر داد.

سردار «علیرضا لطفی» در این باره بیان داشت: به دنبال دستگیری سارقان تلفن همراه و اعترافات آنها درخصوص فروش اموال به سرقت رفته به مرد جوانی در جنوب تهران، شناسایی و دستگیری مالخر در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: مشخصات ظاهری متهم در اختیار تیم های گشت انتظامی قرار گرفت و تردد افراد در محل هایی که امکان حضور متهم بود، افزایش یافت.

رییس پلیس آگاهی تهران به شناسایی متهم توسط  واحد گشت  اداره هجدهم این پلیس اشاره کرد و گفت: متهم در حالی که با یک کیف مشکی در حال پرسه زنی بود شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

این مقام انتظامی به کشف ۱۲ گوشی گرانقیمت سرقتی از کیف متهم اشاره کرد و  اضافه کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به  ۱۰۰ فقره مالخری از سارقان معترف شد.

سردار لطفی در پایان خاطر نشان کرد: مالکان گوشی های کشف شده شناسایی شده اند و  تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کلاهبرداری با خرید کالای قسطی

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلاهبرداری شرکت های صوری در خرید اقساطی کالاهای اساسی به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال، خبر داد.

سردار «علیرضا لطفی» در توضیح این خبر گفت: بدنبال شکایت های مشابه مبنی بر کلاهبرداری به روش خرید مواد غذایی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی بیان کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد، متهمان ضمن گرفتن دسته چک به نام افراد معتاد و کارتن خواب،   شرکت تجاری  به نام آنها ثبت می کنند و سپس  افرادی که قصد فروش کالاهای اساسی  از جمله گردو، بادام، برنج، خرما، کنجد، کشمش و غیره را دارند، شناسایی و وارد معامله می شوند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهمان قسمتی از ثمن مورد معامله را به  صورت نقدی پرداخت می کردند، ادامه داد: متهمان مابقی ثمن را  چک تحویل می دادند اما  قبل از اینکه موعد چک ها برسد، مغازه ها را تخلیه و متواری می شدند.

سردار لطفی تصریح کرد: تمامی اعضای این باند ۶ نفره شناسایی و در چند عملیات منسجم در مخفیگاهشان دستگیر شدند، گفت: متهمان به  ثبت شرکت های صوری و احداث مغازه در مراکز تجاری و کلاهبرداری به شیوه خرید اقساطی کالا با دسته چک معترف شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان به ۴۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف شدند، ادامه داد: کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را ۶۰  میلیارد ریال اعلام کردند که تحقیقات تکمیلی پلیس کماکان ادامه دارد.

 ۲۰  فقره زورگیری در تهران بزرگ

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو زورگیر و اعتراف آنها به ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ «جلیل موقوفه ای» بیان داشت: در پی افزایش زورگیری در محله «شوش» توسط دو موتورسوار، تیمی از ماموران عملیات ضربت سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با اشاره تجمیع پرونده های مشابه و به دست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، گفت: در گشت زنی های هدفمند موتورسواران مشاهده و طرح مهار سارقان عملیاتی و پس از مدتی تعقیب و گریز موتورسیکلت آنان متوقف و هر دو متهم دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران به کشف سه دستگاه تلفن همراه سرقتی و دو قبضه سلاح سرد و تجهیزات دفاعی از متهمان اشاره و افزود: با استعلام گیری مشخصات موتورسیکلت مشخص شد که دو روز پیش سرقت انجام و متهمان با استفاده از موتورسیکلت سرقتی از شهروندان زورگیری می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف و کلیه  مال باختگان شناسایی شدند همچنین تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

توقیف ۱۰ میلیاردی سیگارهای قاچاق

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اعلام کرد: ماموران این پلیس طی بازدید از دو انبار کالا، ۱۰ میلیارد ریال سیگار قاچاق، بدون مجوز های قانونی کشف کردند.

سرهنگ «علی ولی پور گودرزی» در این باره اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و توزیع مقادیری سیگارهای قاچاق در محدوده خیابان «میعاد»، بررسی موضوع  را در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات،   مشخص شد فردی با تهیه سیگارهای خارجی و قاچاق، این اموال را در دو انبار دپو و نگهداری می کند افزود: پس از هماهنگی های قضائی و بازدید از این دو انبار در مجموع تعداد ۳۴۲ هزار عدد سیگار خارجی فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: کارشناسان ارزش ریال اموال کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند که در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به  مرجع قضائی معرفی شدند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین