کد خبر: ۳۰۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحلیل‌مان این است که امسال احتمالا برای شهریور و مهر مجددا برای واکسیناسیون علیه کرونا اعلام کنیم تا مردم مراجعه کنند و مجددا واکسینه شوند.
ناطقان: بهرام عین‌اللهی افزود: برای این تزریق اصطلاح دز چهارم را به کار نمی‌بریم، تا وقتی که همه گیری وجود دارد، واکسیناسیون نیز ضروری است.

وی اظهار داشت: بر این اساس مانند واکسن آنفلوآنزا که مردم سالانه برای تزریق آن مراجعه می‌کنند، اعلام می‌کنیم که مردم برای تزریق واکسن کرونا هم مراجعه کنند.

عین‌اللهی تصریح کرد: البته واکسن آنفلوآنزا را به همه تزریق نمی‌کنند، بلکه اعلام می‌شود که تنها کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، آن را تزریق کنند. چنین واکسیناسیونی در زمانی اتفاق می‌افتد که  از حالت همه‌گیری به حالت موضعی بدل شود. در حالی که درباره کرونا، از آنجایی که هنوز هم در حالت پاندمی قرار داریم، مجددا همه باید واکسن کرونا را تزریق کنند. زیرا سیستم ایمنی بدن با گذشت زمان در مقابل ویروس کاهش می‌یابد و باید مجددا سیستم ایمنی تقویت شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا امروز دوشنبه با بیان اینکه میزان بستری و مرگ و میر بیماران کووید۱۹ در ایران کاهش یافته است، گفت: هنوز شاخص RE یا میزان انتقال عفونت از یک فرد مبتلا به دیگر افراد جامعه با وجود رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون، به عدد یک و کمتر از آن نرسیده که نشان دهنده چرخش کرونا در کشور است.  

حمیدرضا جماعتی تاکیدکرد: در این شرایط که هنوز هم شاهد چرخش ویروس کرونا در جامعه هستیم، باید کماکان به رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون به ویژه نوبت سوم واکسن توجه کنیم.  

طبق اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جانباختگان به ۱۴۰ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین