کد خبر: ۳۰۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۸۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند که پس از بررسی و تصویب در هیات دولت اجرا خواهد شد.
ناطقان: یوسف نوری ظهر امروز در سفر به اردبیل اظهار کرد: در دولت قبلی برای  طرح رتبه بندی معلمان طی سه سال، ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود اما در دولت دوازدهم طی یک سال و نیم سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در سال آینده پیش‌بینی شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رفع برخی ایرادات وارده به آیین نامه این طرح، بیان کرد: اجرای رتبه‌بندی، دو مرحله بررسی لازم دارد و اگر ایرادها رفع شده و نظر خبرگان مثبت باشد، اجرای این طرح از نیمه دوم سال گذشته خواهد بود.

وی گفت: نخبگان فعال در آموزش و پرورش، مناطق محروم، مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی در اجرای این طرح مورد توجه بوده و کارکنان اداری مشمول نیز از مزایای اجرای این طرح استفاده خواهند کرد.

امتحانات مدارس حضوری خواهد بود

نوری تصریح کرد: با توجه به نظر ستاد کشوری کرونا و عدم محدودیت، امتحانات خردادماه مدارس حضوری خواهد بود و تا امروز هیچ کلاس درس و مدرسه‌ای به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده و آموزش به شکل حضوری در جریان است.

وی با تاکید بر مشارکت مدیران مدارس و اولیاء و مربیان در کنترل کرونا تشریح کرد: باید شرایط حضور دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای در مدرسه فراهم شود وآنان با فاصله بیشتر از سایر دانش‌آموزان و در کنار پنجره باز و با تهویه مناسب در سر کلاس حضور پیدا نمایند.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: دانش‌آموزان به وضعیت جدید آموزش حضوری عادت نکرده‌اند زیرا دو سال از فضای مدرسه دور بوده‌اند، بنابراین لازم است همه معلمان و دانش‌آموزان برای وفق دادن خود با شرایط، کوشا باشند.

وی ادامه داد: همچنین معلمان با صبوری بیشتری با دانش‌آموزان مواجهه داشته و نباید شاهد حرکات احساسی از طرفین باشیم.

حضور ۹۲ درصدی دانش‌آموزان در مدارس

نوری تشریح کرد: برابر آخرین آمار، تا ابتدای هفته جاری، ۹۲ درصد دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس درس و در مدرسه حاضر شده‌اند و بازگشایی کامل مدارس انجام شده است.

وی هشت درصد باقیمانده عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس را نیز مربوط به دانش‌آموزان پایه دوازدهم دانست و اضافه کرد: کلاس حضوری این دانش‌آموزان هم هرساله در این موقع از سال تحصیلی تمام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت: تعدادی از افراد غیرحاضر در کلاس درس نیز کسانی‌اند که نگران سلامتی خود هستند و نگرانی آنها باید برطرف شود و در این راستا، انجمن اولیاء و مربیان، مدیران و همه عوامل آموزش کشور تلاش می‌کنند که تحصیل آنها به شکل حضوری و ایمن ادامه داشته باشد.

گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش در بیست و پنجمین سفر استانی خود، برای حضور در شهرستان آستارا و استان گیلان وارد اردبیل شده و در فرودگاه اردبیل با استاندار اردبیل به صورت کوتاه دیدار کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: معلم ، رتبه بندی ، اجرا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین