کد خبر: ۳۰۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد مسکو ۳۶ دیپلمات اروپایی را اخراج می کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت مزبور تاکید کرد که اخراج این دیپلمات ها از دو کشور اروپایی به تلافی اقدامات مشابه علیه نمایندگان مسکو در کشورهای دیگر به دلیل عملیات نظامی کرملین در اوکراین انجام می شود.

وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که ۲۱ دیپلمات از کشور بلژیک و ۱۵ دیپلمات از هلند را عنصر نامطلوب خوانده و دو هفته به آنها زمان داده است تا روسیه را ترک کنند.

مسکو همچنین نماینده لوگزامبورگ را احضار کرده و به وی هشدار داده که روسیه ممکن است درجهت اتخاذ تدابیر متقابل به دلیل اخراج سفیر روسیه در این کشور کوچک اروپایی تصمیم گیری کند.

روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ۴ دیپلمات لیتوانیایی، ۳ دیپلمات استونیایی و ۳ دیپلمات لتونیایی را اخراج  می کند. سه کشور مذکور ۱۰ دیپلمات روس را در اقدامی هماهنگ از خاک خود اخراج کرده بودند.

همچنین هلند، بلژیک، جمهوری چک و ایرلند از اخراج ده ها دیپلمات روس خبر دادند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) دستور آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین را صادر کرد و از آن زمان تاکنون درگیری و مذاکرات دو کشور منجر به برقراری آتش بس و توقف درگیری‌ها نشده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین