کد خبر: ۳۰۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
ایلهان عمر در اولین سفرش به پاکستان با عمران خان، این نخست وزیر برکنار شده ملاقات و درخصوص مسئله "اسلام‌هراسی" گفت‌وگو کرد.
ناطقان: به نقل از پایگاه خبری هیل، ایلهان عمر، یکی از معدود افراد مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا با عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان دیدار کرد و در منزل خود خان درخصوص مسئله "اسلام‌هراسی" و سایر موضوعات گفت‌وگو کردند.

یکی از اعضای حزب سیاسی عمران خان (تحریک انصاف پاکستان) در توییتی نوشت: ایلهان عمر، عمران خان را به دلیل موضع او درخصوص اسلام‌هراسی و تلاش او علیه این موضوع تحسین کرد. عمران خان همچنین از شجاعت ایلهان عمر در این زمینه قدردانی کرد.

این دیدار مدتی چند هفته بعد از اینکه پارلمان پاکستان رای عدم اعتماد به عمران خان داد و او را از نخست وزیری برکنار کرد، انجام شد.

عمر همچنین در سفر خود با عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان و شهباز شریف، نخست وزیر جدید پاکستان دیدار کرد.

پس از این دیدار، دولت پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاکستان به رابطه قدیمی خود با ایالات متحده آمریکا ارزش قائل است و کشور ما امیدوار است که مشارکت‌های سازنده میان پاکستان و آمریکا بتواند صلح و پیشرفت را در منطقه توسعه و ترویج دهد.

شهباز شریف نیز پس از دیدار با ایلهان عمر در بیانیه جداگانه‌ای از تلاش‌های سیاسی عمر تقدیر و تشکر کرد.

عمران خان، این نخست وزیر برکنار شده اواسط این هفته طی سخنرانی در اسلام آباد گفت که یک پرونده مالی خارجی علیه حزب تحریک انصاف پاکستان تشکیل شد تا او (عمران خان) را از عرصه سیاست "حذف" کنند.

«جالینا پورتر»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک جلسه مطبوعاتی اظهار کرد: این ادعاها حقیقت ندارد.

وی درخصوص ادعاهای عمران خان افزود: بگذارید خیلی رک و شفاف بگویم که این حرف‌ها حقیقت ندارد. البته ما به روند قانون اساسی پاکستان احترام می‌گذاریم و از آن حمایت می‌کنیم اما مجدد می‌گویم که این ادعاها حقیقت ندارند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین