کد خبر: ۳۰۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
امام جمعه موقت تهران:
به گفته آیت الله خاتمی، قطعا سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود و اگر کسی همنوا با اسرائیل و آمریکا بگوید نباید سپاه از لیست تحریم‌ها خارج شود، این آزادی بیان نیست بلکه مخالف منافع ملی است و مسئولین باید با این اراجیف برخورد کنند.
ناطقان: آیت الله خاتمی در نماز جمعه این هفته گفت: اینکه مردم پیش بینی فردا را نداشته باشند که قیمت‌ها چه خواهد شد، ناآرامی در جانشان ایجاد می‌کند و ما مسئولان محترم را دعا می‌کنیم که خداوند بهترین راه‌ها را پیش رویشان بگذارد.

پیش از سخنان خطیب نماز جمعه تهران، رئیس جمهور ۲۶ فروردین چهار سال تورم ۴۰ درصد را عامل اصلی گرانی‌ها دانست و با اشاره به اقدامات دولت برای مهار تورم و گرانی گفت: موفقیت دولت این است که ظرف هشت ماه توانسته تا حدّی جلوی سیل تورمی گذشته را بگیرد و نرخ رشد تورم مهار شده و در ماه‌های آینده کمتر و کمتر خواهد شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم سه شنبه هفته پیش با اشاره به تلاش دولت برای رفع گرانی‌ها گفت:حل مشکلات مردم در گروی عدم حضور  بانیان وضع موجود است و  تعیین شد تا جلسه‌ای برگزار شود و مسئولانی که تعیین تکلیف نشدند، وضعیتشان مشخص شود تا دولت هماهنگ‌تر عمل کند.

 
پا را فراتر بگذارید تل آویو و حیفا با خاک یکی می‌شود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سپاه افتخارات فراوانی دارد و ملت ما قدردان این فرزندان ایثارگر هستند، گفت: این افتخار سپاه است که بگوید ما موشک باران کردیم و اگر پا را فراتر بگذارید تل آویو و حیفا با خاک یکی می‌شود.

بامداد یکشنبه ۲۲ اسفند پارسال، موشک‌هایی از داخل ایران به مقر جاسوسی موساد در اربیل عراق برخورد و این مرکز را منهدم کردند. بلافاصله پس از این اتفاق، منابع خبری از شنیده‌شدن صدای انفجار‌های مهیب در اربیل عراق و هدف قرار گرفتن چندین مرکز متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

پس از آن نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را درباره این موشک‌باران و محل برخورد موشک‌ها صادر کرد.

گفتنی است، حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل عراق با ۱۰ فروند موشک نقطه‌زن ایرانی از خانواده موشک‌های فاتح، ازجمله فاتح ۱۱۰ انجام شده است.

 
سپاه پاسداران قطعا از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شود

به گفته آیت الله خاتمی،   قطعا سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود و اگر کسی همنوا با اسرائیل و آمریکا بگوید نباید سپاه از لیست تحریم‌ها خارج شود، این آزادی بیان نیست بلکه مخالف منافع ملی است و مسئولین باید با این اراجیف برخورد کنند.

تحریم سپاه پاسداران از جایی شروع می‌شود که مایک پمپئو وزیرخارجه سابق آمریکا  شهریور ۹۸ اعلام کرد از این پس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار می‌گیرد.

پیش‌تر وزارت خزانه‌داری دولت سابق آمریکا  سال ۹۶ سپاه پاسداران را با ادعای حمایت از تروریسم در شمول  فرمان اجرایی۱۳۲۲۴  قرار داده بود، اما تا سال ۹۸ از قرار دادن رسمی مجموعه سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی پرهیز کرده بود.

فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ در مورد کسانی اجرا می‌شود که یا مرتکب اعمال تروریستی شده اند یا از آن حمایت می‌کنند؛ طبق این قانون اموال این اشخاص حقیقی یا حقوقی مصادره یا توقیف می‌شود.

اکنون مذاکرات در مرحله حل آخرین مسائل قرار دارد و بنا به گفته حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا از جمله موضوعات اصلی است که هیات مذاکره کننده ایران در گفتگو‌ها مطرح کرده است.

 فروردین امسال یکی از رسانه‌های فارسی زبان بیگانه اعلام کرد یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات لغو تحریم‌ها گفته آمریکا توافق در وین و خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست تروریستی را مشروط به تعهد ایران برای توقف پیگیری پرونده و چشم پوشی از گرفتن انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی دانسته است.

این درحالی که در آخرین واکنش مقامات کشورمان، سردار دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن مرتب پیغام می‌دهد دست از انتقام خون حاج قاسم برداریم تا در مذاکرات وین امتیاز بگیریم گفت که این امر خیال باطل است.

 
پرونده ماجرای PMD را ببندید و همه تحریم‌ها هسته‌ای و حقوق بشری را لغو کنید

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره پرونده PMD گفت:  در این موضوع ایران  را به ساخت بمب اتم محکوم می‌کنند، چند بار ما این موضوع را تکذیب کنیم؟ شما این دروغ را مطرح می‌کنید، پرونده این ماجرا را ببندید و همه تحریم‌ها هسته‌ای و حقوق بشری را لغو کنید.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت: تمام حرف این است آنچه که مقام معظم رهبری می‌خواهند باید تحقق پیدا کند؛ مذاکره کنندگان نیز ذره‌ای از خطوط قرمز مقام معظم رهبری عبور نخواهند کرد.

گفتنی است، بحث PMD به ادعای کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفته می‌شود که در آن کشورهای غربی مدعی شدند ایران به انجام برنامه نظامی هسته‌ای به قصد تولید و توسعه سلاح هسته‌ای می‌پبردازد؛  ریشه تاریخی این ادعا به سال‌های قبل از ۱۳۸۲ بر می‌گردد.

به گفته حمید بعیدی‌نژاد عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، کشورهای غربی برای آنکه  ادعای نادرست خود را نیز اثبات کنند، ملغمه‌ای از اطلاعات مستند به سرویس‌های جاسوسی خود را به آژانس ارائه کرده‌اند که ایران همه آنها را ساختگی می‌داند؛ بدین ترتیب پرونده PMD ایران شکل گرفت.

خطیب جمعه تهران با اشاره به روز قدس در هفته آینده گفت: موضوع صهیونیست سازی مسجدالاقصی اولین جنایتی است که در فلسطین انجام می‌شود و مسلمانان را از قبله اول مسلمین بیرون می‌کنند تا  شهرک‌نشینان صهیونیست را جایگزین آنان کنند و این توطئه بزرگ است و جای مرگ بر اسرائیل دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین