کد خبر: ۳۰۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
به گفته محققین ورزش ممکن است با حمایت از سطح انسولین سالم و شاخص توده بدن به محافظت از حجم مغز کمک کند.
ناطقان: جرالدین پوزنل، محقق مطالعه گفت: نتایج ممکن است به ما کمک کنند تا دریابیم فعالیت‌ بدنی چگونه بر سلامت مغز تاثیر می‌گذارد و ممکن است ما را در توسعه راهبرد‌هایی برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن کاهش حافظه و مهارت‌های تفکر مرتبط با افزایش سن راهنمایی کند.

سالمندانی که از نظر بدنی فعال هستند، مزایای قلبی عروقی را به دست می‌آورند که ممکن است منجر به یکپارچگی ساختاری بیشتر مغز شود.

این مطالعه بر روی ۱۳۴ نفر با میانگین سنی ۶۹ سال که هیچ مشکل حافظه نداشتند، انجام شد. این افراد فعالیت بدنی خود را در سال گذشته گزارش کردند و اسکن مغزی برای اندازه‌گیری حجم مغز و متابولیسم گلوکز آنان انجام شد.

محققان اظهار کردند که کاهش متابولیسم گلوکز در مغز را می‌توان در افراد مبتلا به زوال‌ عقل مشاهده کرد. شرکت‌کنندگان اطلاعاتی در مورد شاخص توده بدن (BMI) و سطح انسولین ارائه کردند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد، افرادی که بیشتر ورزش می‌کردند، حجم کل ماده خاکستری در مغزشان بیشتر بود. این گروه به‌طور متوسط حدود ۵۵۰ هزار میلی‌متر مکعب حجم مغز داشتند در حالی که حجم مغز در افرادی که ورزش کمتری انجام می‌دادند حدود ۵۴۰ هزار میلی‌متر مکعب بود.

حفظ شاخص توده بدنی کمتر از طریق فعالیت بدنی می‌تواند به جلوگیری از اختلال متابولیسم انسولین که اغلب در پیری مشاهده می‌شود، کمک کند و در نتیجه سلامت مغز را ارتقاء دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین