کد خبر: ۳۰۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
غذا‌های گیاهی منبع خوبی از مواد مغذی سالم هستند و انواع مختلف فیبر غذایی، ویتامین و موادمعدنی را دارند.
ناطقان: غذا‌هایی که باید هر هفته بخوریدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که بیشترین غذا‌های گیاهی را مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که مصرف کمتری دارند میانگین عمر بیشتری دارند.
مواد غذایی که مصرف آن در هفته لازم است.
گوجه‌فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی (C) و لیکوپن (یک کاروتنوئید) است.
کاروتنوئید‌ها رنگدانه‌هایی هستند که درگیاهان تولید و به سبزی‌ها رنگ می‌دهند.
تحقیقان نشان می‌دهد افرادی که از این سبزی استفاده می‌کنند سطح تری گلیسیرید خون (نوعی چربی در خون که خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد) همچنین سطح کلسترول کل و کلسترول بد کمتری در مقایسه با افرادی که گوجه‌فرنگی مصرف نمی‌کنند دارندو سطح کلسترول خوب این افراد نیز افزایش دارد.
محققان دریافتند مصرف هر گونه فرآورده گوجه فرنگی منجر به کاهش شدید فشار خون سیستولیک می‌شود.


کدو تنبل
کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن است که یک کاروتنوئید (رنگدانه گیاهی) نیز هست که در بدن به ویتامین آ (A) تبدیل و در تولید آنتی‌بادی‌هایی استفاده می‌شود که با عفونت مبارزه می‌کنند.
همچنین بتا کاروتن برای حفظ یکپارچگی سلول‌های چشم، پوست، ریه‌ها و روده لازم است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بیشترین مصرف غذا‌های غنی از بتاکاروتن (مانند کدو تنبل، هویج، سیب‌زمینی و سبزی‌های برگدار) را داشتند، ۸ تا ۱۹ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی یا مرگ به هر دلیلی بودند.

غذا‌هایی که باید هر هفته بخوریدقارچ
قارچ‌ها سرشار از مواد مغذی با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی هستند. فرآیند‌های معمول بدن باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شود که رادیکال‌های آزاد تولید می‌کند. این‌ها ذرات کوچکی هستند که به دیواره‌های سلولی آسیب می‌رسانند و باعث مرگ سلول‌ها می‌شوند. اگر این مواد با آنتی‌اکسیدان‌ها خنثی نشوند می‌توانند باعث التهاب، پیری و ایجاد برخی سرطان‌ها شوند. مطالعات در مورد قارچ و تاثیر آن بر سلامت بدن نشان داد افرادی که بیشترین قارچ را می‌خورند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را دارند کمتر در معرض خطر ابتلا به هر نوع سرطان قرار دارند.

جو دوسر
خوردن دانه‌های جو دوسر منجر به کاهش قابل‌توجهی گلوکز خون و پاسخ انسولین می‌شود. جو دو سر منبع خوبی از بتا گلوکان و فیبر محلول است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین