کد خبر: ۳۰۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ایران در فروردین ماه ۱۴۰۱، نزدیک به ۵۰۰ بار لرزید.
ناطقان: شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ تعداد ۴۹۵ زمین‌لرزه را ثبت کردند. این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند.

در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ تعداد ۷ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آن‌ها در ساعت ۲۲:۲۴ تاریخ ۲۸/‏۰۱/‏۱۴۰۱‬ با بزرگی ۴.۴ در مقیاس امواج درونی زمین حوالی بافق استان یزد، رخ داده‌است.

از لحاظ آماری ۴۳۹ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر ۳، تعداد ۴۹ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳ و ۴، تعداد ۷ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ بوده است. از این تعداد، استان خراسان رضوی با ۵۶ زمین‌لرزه ثبت شده بالاترین تعداد زمین‌لرزه را در کشور داشته است و پس از آن استان‌های کرمان با ۴۶ و خراسان جنوبی با ۴۱ زمین‌لرزه قرار دارند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری در فروردین‌ماه امسال تعداد ۹ زمین‌لرزه در استان تهران ثبت کرد که بزرگترین آنها حوالی حسن‌آباد با بزرگی ۲.۲ در مقیاس امواج درونی زمین بوده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین