کد خبر: ۳۰۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
رئیس دولت در تبعید تبت این هفته به واشنگتن می‌رود تا از دولت این کشور درخواست کند که به نارضایتی‌های چندین دهه تبتی‌هایی که تحت حکومت چین زندگی می‌کنند، رسیدگی کند.
ناطقان: به نقل از پایگاه خبری پولتیکو، پنپا تسرینگ، رئیس دولت در تبعید تبت از چین می‌خواهد انسداد ۱۲ ساله کانال‌های گفت‌وگوی رسمی با دولت مرکزی تبت را پایان بخشد.

پنپا در واشنگتن با استقبال مواجه خواهد شد، اما با توجه به رویکرد طولانی مدت چین علیه بودیسم، زبان و سنت‌های فرهنگی مردم تبت، به نظر می‌رسد تغییر دادن رویکرد پکن ساده نباشد. غرب همچنین از چین بابت سیاست‌هایش در قبال جمعیت مسلمان اویغور انتقاد می‌کند و پکن با واکنش‌های بین‌المللی و اتهاماتی از "نسل‌کشی" گرفته تا "جنایت علیه بشریت" مواجه است.

پنپا که به دعوت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به واشنگتن می‌رود، هشدار داده است که اگر دولت آمریکا تلاش برای واداشتن پکن به تعامل با دولت مرکزی تبت را که در هند مستقر است، آغاز نکند، تبتی‌هایی که درون مرزهای چین زندگی می‌کنند با انقراض فرهنگی روبرو خواهند شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین