کد خبر: ۳۰۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
وزیر کشور:
احمد وحیدی با بیان اینکه وزارت کشور شناسایی گسترده و سرشماری اتباع خارجی از جمله افغانستانی های مقیم ایران را در دستور کار دارد گفت:در مهلتی که معلوم و اعلام خواهد شد اتباع خارجی از جمله افغانستانی ها باید مراجعه و فرم های مربوط را پر کنند تا بر اساس آن خدمات دریافت کنند.
ناطقان: احمد وحیدی در حاشیه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در جمع خبرنگاران گفت: باید خودشان به دفاتر خدمات دولت و پلیس +۱۰ مراجعه کنند تا ساماندهی شوند.

وزیر کشور افزود: در مهلتی که معلوم و اعلام خواهد شد اتباع خارجی از جمله افغانستانی ها باید مراجعه و فرم های مربوط را پر کنند تا بر اساس آن خدمات دریافت کنند.

وحیدی تاکید کرد: افرادی که چنین مراجعه ای نداشته باشند در لیست مهاجران نخواهند بود و اقدام قانونی لازم صورت می گیرد.

وی افزود: بعد از فجایعی که رژیم آمریکا در افغانستان ایجاد کرد و مشکلاتی که برای مردم افغانستان پیش آمد و حکومت جدیدی در این کشور ایجاد شد، شاهد سرازیر شدن حجم وسیعی از مردم افغانستان به سمت مرزها بودیم چون جمهوری اسلامی را نقطه امنی می دانستند.

وزیر کشور افزود: خواهش ما از عزیزان این بود که به داخل ایران نیایند و در داخل مرزهای افغانستان ساماندهی شوند ولی گروه های زیادی از آنان داخل کشور شدند و ما به لحاظ مسائل انسانی صلاح نبود که برخوردهای تندی بکنیم.


وحیدی با اشاره به برخی فضاسازی های رسانه ای درمورد میزبانی ایران از مهاجرین افغانستانی تصریح کرد: اگر چه رسانه های مغرض تلاش کردند صحنه های ساختگی را درست کنند و به افکار عمومی افغانستان القا کنند که در ایران با برخی از این مهاجرین برخوردهای بدی صورت گرفته، ولی غالب این کلیپ ها غلط بود و آغوش گرم ایران برای پذیرش پناهندگان و مهاجرین باز بود و تلاش شده امنیت و آسایشی به آنان داده شود.

وی با بیان اینکه مسئله بزرگ ما شناسایی این عزیزان مهاجر است است چون جمهوری اسلامی برنامه هایی در حوزه اقتصادی دارد و عدم شناسایی آنان هم برای ما و هم برای آنان درد سر درست می‌کند، تصریح کرد: در برخی استان ها سهمیه آرد داریم که با ظرفیت های شناخته شده آن استان متناسب است و با عدم شناسایی مهاجرین این توزیع سهمیه سوخت و آرد با مشکل مواجه می شود.



منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین