کد خبر: ۳۰۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
مقامات دولتی کانادا پس از اعتصاب گسترده کامیونداران حالا با چالش‌ اعتصاب موتورسواران در پایتخت این کشور مواجه شده اند.
ناطقان: قرار است صد‌ها موتورسوار امروز و فردا به دلیل سیاست‌های دولت در حوزه حقوق اجتماعی در اتاوا، پایتخت کانادا دست به اعتصاب گسترده بزنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان دهندگان این اعتصاب جمعی می‌گویند به سیاست‌های دولت در زمینه آزادی اجتماعی حمایت از کهنه سربازان ارتش اعتراض دارند.

در حالی که در ماه‌های اخیر دولت کانادا هفته‌ها درگیر اعتصاب گسترده کامیونداران به سیاست‌های دولتی در زمینه قوانین مربوط به واکسیناسیون کرونا بودند حالا به نظر می‌رسد اعتصاب موتورسواران باز می‌تواند به چالشی جدی برای دولت ترودو تبدیل شود.

در ماه فوریه دولت کانادا مجبور شد برای شکستن اعتصاب کامیونداران از اختیارات اضطراری دولت استفاده کند، اختیاراتی که به ندرت توسط دولت مورد استفاده قرار گرفته بود. در اعتصاب کامیونداران معترضان موفق شدند برای مدتی گذرگاه مرزی مشترک کانادا و آمریکا را مسدود کنند که این امر موجب ضرر‌هایی به اقتصاد هر دو کشور شد.

حالا پلیس کانادا اعلام کرده در روز‌های آینده به هیچ وسیله نقلیه موتوری اجازه توقف یا پارک در خیابان‌های مرکز شهر را نخواهد داد و برای کنترل امنیت ممکن است از نیرو‌های انتظامی و حتی نظامی بیشتری استفاده شود. گفته می‌شود نیل شیرد، یکی از اعضای سابق نیرو‌های مسلح کانادا یکی از سازمان دهندگان اصلی این تظاهرات است. شیرد در بیانیه‌ای اعلام کرد از هر گروهی که برای آزادی بیان در جامعه کانادا مبارزه کند حمایت خواهد کرد.

اندرو مک گیلیوری، یکی از اعضای گروه مبارزان آزادی کانادا در مراسمی اظهار کرد: حقوق و آزادی‌های مدنی در کانادا در حال فرسایش است و ما برای حفظ و احیای حقوق اساسی خود همواره تلاش خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین