کد خبر: ۳۱۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه سفر غیرمنتظره خود به اوکراین، امروز دوشنبه با رئیس جمهور لهستان دیدار و درباره حمایت بیشتر از کی یف گفتگو کرد.
ناطقان: به نقل از سی ان ان، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز دوشنبه با «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان در ورشو پایتخت این کشور دیدار کرد.

گفته می شود که هدف این دیدار، گفتگو در مورد حمایت بیشتر از اوکراین در درگیری اش با روسیه است.

پلوسی روز گذشته در بیانیه‌ای گفت که دیدارها با دودا «بر تقویت بیشتر شراکت ما، قدردانی از رهبری بشردوستانه لهستان و بحث در مورد چگونگی همکاری بیشتر برای حمایت از اوکراین متمرکز خواهد بود».

لهستان از جمله کشورهایی است که پذیرای شمار زیادی از مهاجرین اوکراینی است و همچنین در هماهنگی کامل با آمریکا، دیگر کشورهای غربی و همچنین ائتلاف نظامی ناتو در حمایت از دولت کی یف کوتاهی نمی کند.

دیدار پلوسی با رئیس دولت لهستان پس از آن صورت می گیرد که وی روز گذشته در اقدامی اعلام نشده و غیرمنتظره به کی یف پایتخت اوکراین سفر و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

زلنسکی نیز جهت قدردانی از به اصطلاح حمایت ها و کمک های پلوسی از اوکراین، نشان دولتی «پرنسس اولگا» را به وی اهدا کرد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین