کد خبر: ۳۱۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد تحریم کامل نفت مسکو ظرف ۹ ماه آینده از سوی اتحادیه اروپا اعمال می شود.
ناطقان: به گزارش اسپوتنیک، وی تاکید کرد روسیه تهدیدی را متوجه آمریکا یا متحدان اروپایی اش نمی کند، در حالی که همه تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید درگیری اوکراین به کار می گیرد.

آنتونوف با اشاره به این مساله که هر اتهامی علیه مسکو در مورد لفاظی های هسته ای تهاجمی، بی اساس است، کی یف را آغازگر گمانه زنی های ناسالم در مورد شروع جنگ هسته ای برشمرد.

هفته گذشته، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری چینی شینهوا گفت آمریکا و ناتو باید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنند، اگر واقعا می خواهند جنگ در این کشور به پایان رسد.

در همین حال، «پائولو جنتیلونی» کمیسر امور اقتصادی اروپا نیز در مصاحبه ای که روزنامه ایتالیایی «ایل مساجرو» با وی انجام داد، گفت تحریم کامل اتحادیه اروپا در بخش نفت روسیه طی ۹ ماه آینده عملی می شود.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که به نسبت نوع فرآورده های نفتی، نفت را ظرف ۹ ماه تحریم کنیم. مدت کوتاهتر، تاثیری منفی بر بهای جهانی نفت خواهد داشت که با اهداف ما در تضاد است.

کمیسر مزبور با ذکر این نکته که این تصمیم بر اقتصاد اروپا اثر می گذارد، یادآور شد که مساله فوق، به اقتصاد روسیه ضربه سخت تری وارد می کند.

جنتیلونی اذعان کرد که تصمیم به مشارکت نداشتن مستقیم در درگیری نظامی، اما حمایت از اوکراین از طریق تحریم ها، بهای اقتصادی خود را دارد.

بورل: نشست اروپایی تحریم نفت روسیه تشکیل می‌شود

در همین حال جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد چنانچه حتی کشورهای عضو این اتحادیه در دو روز آینده به توافقی در زمینه تحریم نفتی روسیه دست نیابند، نشست وزرای امور خارجه اروپایی هفته آینده برگزار می شود.

کمیسیون اروپا تغییراتی را در مورد تحریم برنامه ریزی شده اش علیه نفت روسیه پیشنهاد داده است تا نظر کشورهای مخالف با این مساله از جمله مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک را برگرداند.

بورل که در حاشیه نشستی در فلورانس سخن می گفت، به خبرنگاران گفت نسبت به دستیابی به راه حلی مشترک ایمان دارم، حتی با وجودی که همه کشورها در شرایط یکسانی نیستند و باید به سرعت به توافق رسید.

یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا روز جمعه به رویترز گفت: کمیسیون اروپا، اصلاح طرح تحریم نفت روسیه را برای جلب نظر دولت های مخالف این طرح پیشنهاد کرده است.

طرح اصلاحی تحریم نفتی روسیه قرار است امروز در نشست نمایندگان اتحادیه اروپا بررسی شود. این طرح سه ماه دوره گذار را پیش از منع ارائه خدمات کشتیرانی برای انتقال نفت روسیه تعریف کرده است. در طرح قبلی، یک ماه دوره گذار تعریف شده بود.

این طرح اصلاحی همچنین ارائه کمک های مالی برای سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها، در جهت کاهش تاثیر تحریم ها را شامل می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین