کد خبر: ۳۱۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
طالبان:
وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت طالبان با صدور دستوری پوشیدن نقاب و برقع را برای زنان افغان در ملأ عمومی واجب اعلام کرد و گفت:«زنانی که بدون حجاب (برقع) از خانه بیرون می‌شوند، محل زندگی آنان مشخص شده و در بار اول، مردان خانواده توصیه و تنبیه می‌گردند، در صورت تکرار، مردان خانواده به مدت سه روز حبس می‌گردند و اگر بازهم تکرار شود، این مردان، به مراجع عدلی سپرده می‌شوند تا مطابق احکام شرعی مجازات شوند.»
ناطقان: به نقل از الیوم السابع، وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت طالبان امروز -شنبه- با صدور دستوری از سوی «ملا هبه الله آخوند زاده» رهبر این گروه، پوشیدن نقاب و برقع را برای زنان افغان در ملأ عمومی واجب اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که رهبر طالبان دستور داده تا زنان افغانستان در اماکن عمومی از برقعی استفاده کنند که از سر تا پای آنها را می‌پوشاند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «مجازات هایی برای نقض دستورالعمل ها در زمینه پوشش اجباری حجاب از جمله حبس و اخراج از کار برای والدین و کارکنان مؤسسه های کشور در نظر گرفته شده است».


«زنانی که بدون حجاب (برقع) از خانه بیرون می‌شوند، محل زندگی آنان مشخص شده و در بار اول، مردان خانواده توصیه و تنبیه می‌گردند، در صورت تکرار، مردان خانواده به مدت سه روز حبس می‌گردند و اگر بازهم تکرار شود، این مردان، به مراجع عدلی سپرده می‌شوند تا مطابق احکام شرعی مجازات شوند.»

بر اساس این بیانیه، مجازات‌ها شلامل احضار ولی امر به اداره ذیربط و سپس حبس به مدت ۳ روز و ارجاع به مراجع قضایی جهت تعیین مجازات مناسب در صورت تکرار جرم می‌شود.

مجازات زنان شاغل در مؤسسه‌های وابسته به طالبان، شامل پایان خدمت یا انفصال موقت می‌شود، در صورتی که تخلف از سوی دختران کارکنان صورت گرفته باشد.

این وزارتخانه خواستار انتشار پوسترها و بنرهایی برای تشویق به پوشیدن حجاب در اماکن عمومی مانند بازارها و پارک‌ها شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین