کد خبر: ۳۱۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه ایران تنها کشور اثرگذار دنیا در مبارزه با موادمخدر است، گفت: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان به بنیان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر ضربه وارد شد.
ناطقان: سردار ناصر اصلانی صبح امروز در نشست فصلی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگ مبارزه با مواد مخدر که با عنوان تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی ستاد مبارزه با موادمخدر و با محوریت «یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و خیرین» برگزار شد، گفت: برابر آخرین برآوردهای انجام شده، تعداد معتادان متجاهر مشمول ماده ۱۶، قانون مبارزه با موادمخدر سطح کشور ۶۵۶۲۰ نفر و در تهران ۲۱ هزار نفر است.

وی افزود: در راستای ساماندهی معتادان متجاهر با ظرفیت سازی انجام شده و با راه اندازی مراکز جدید از جمله ۸ مرکز توسط بسیج و سپاه، یک مرکز توسط سازمان زندان‌ها (فشافویه) و یک مرکز توسط فرماندهی کل انتظامی (سروش)، ظرفیت موجود در استان تهران از ۴ هزار به ۱۴ هزار و ۴۵۰ نفر ارتقاء و در سطح کشور نیز ظرفیت نگهداری و درمان از ۵ هزار و ۹۴۰ نفر به ۱۷ هزار و ۹۴۰ نفر افزایش یافته است.

وی به کشفیات موادمخدر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰۸۰ تن موادمخدر کشف شد که نسبت به سال گذشته‌ آن، ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: ۸۷ درصد کشفیات توسط نیروی انتظامی ، ۱۱ درصد توسط وزارت اطلاعات و ۲ درصد توسط بسیج انجام شد.

اصلانی افزود: ۷۵ درصد کشفیات تریاک، ۱۱ درصد حشیش، مرفین، هروئین، شیشه و… بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد کشفیات‌ در مرزها و استانهای مرزی بوده است، گفت: ۶۰ درصد از این کشفیات به صورت اطلاعاتی، ۳۴ درصد انتظامی و ۶ درصد رزمی بوده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: هفت استان سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، فارس، یزد و اصفهان بالاترین میزان کشفیات را در سال گذشته دارا بودند.

اصلانی افزود: ایران  اثرگذارترین کشور دنیا در مبارزه با موادمخدر است و سازمان ملل نیز به آن معترف است.

وی در پایان گفت: اقدامات ارزشمندی با حمایت قوه قضاییه در امر مبارزه انجام شده است و سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان به بنیان های مالی قاچاقچیان موادمخدر ضربه وارد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین