کد خبر: ۳۱۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
بر اساس تفاهم‌نامه سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۹۰۰ نفر از ایثارگران معزز ثبت‌نام‌های سال ۱۳۹۹ به مناسک حج تمتع امسال اعزام می‌شوند.
ناطقان: بنا بر اعلام شرایط و مقررات خاص دوران پاندمی کووید ۱۹ توسط کشور عربستان و محدودیت‌های اعمال شده در تعداد نفرات، کاهش بیش از ۶۰ درصد سهمیه کشور‌ها و برگزاری مناسک حج سال جاری با حداقل زائران، مراتب اعزام عزیزانی که در سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند و شرایط سنی کمتر از ۶۵ سال دارند، یعنی در زمان تشرف تاریخ تولد آن‌ها بعد از ۱۳۳۷/۲/۲۵ باشد و ۳ دُز واکسن مورد تائید کشور عربستان (سینوفارم و آسترازنکا) را تزریق کرده‌اند، در قالب سهمیه اختصاص یافته به بنیاد شهید و امور ایثارگران اعزام خواهند شد.

با توجه به اعزام تعداد قریب بر ۷۰ نفر از جانبازان معزز دارای شرایط خاص و ویلچری در قالب کاروان ویژه حج تمتع جانبازان معزز، تمام پیش‌بینی‌های لازم پیرامون تأمین محل اسکان مناسب و در خور شأن کاروان ویژه جانبازان با امکانات موردنیاز این عزیزان، فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغات محیطی، پیرامونی، رسانه‌ای و به‌خصوص امور امنیتی، پزشک و پزشکیار، اورژانس و مراقبت‌های ایمنی بهداشتی ویژه جانبازان و دوره‌های آموزشی ویژه همراهان با همکاری و هماهنگی سازمان حج و زیارت در حال انجام و اقدام است.

بر اساس ماده ۴۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران سازمان حج و زیارت موظف است هر ساله پنج درصد (۵ %) تا ده درصد (۱۰ %) از سهمیه حج تمتع را به جانبازان و آزادگان و همسران آنان، همسر و والدین شاهد که توسط بنیاد معرفی و برای اولین بار مشرف می‌شوند اختصاص دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین